ANPC: Băncile vor fi obligate să afişeze în unităţi, pe ecran TV, informaţii utile clienţilor


Societăţile financiare bancare şi nebancare vor fi obligate să afişeze în interiorul unităţilor, la loc vizibil, pe ecran TV, informaţii despre drepturile şi obligaţiile consumatorilor, explicaţii privind termenii specifici domeniului financiar-bancar, precum şi date furnizate de ANPC.

„Informaţiile trebuie să fie redactate în mod clar, concis, vizibil, uşor de citit şi cu caractere de aceeaşi mărime”, se menţionează într-un ordin emis de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Constantin Cerbulescu, publicat în Monitorul Oficial. Totodată, informaţiile trebuie să fie prezentate astfel încât să nu inducă în eroare consumatorii.

Potrivit documentului, prezentarea informaţiilor menţionate se va face pe întreaga suprafaţă a ecranului, cu excepţia benzii scroll, la intervale de 45 de minute, cu durata de 15 minute. De asemenea, instituţiile bancare au obligaţia să asigure, permanent, un spaţiu sub formă de bandă scroll, pe care se vor derula informaţii referitoare la preţul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, în principal: comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere la ghişeu şi ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de internet banking, valorile indicilor de referinţă utilizaţi în contractele de credit, dobânzile acordate la depozite şi alte produse de economisire.

„Sunt supuse prevederilor prezentului ordin societăţile financiare bancare şi nebancare, altele decât cele de tip case de ajutor reciproc şi case de amanet”, potrivit datelor publicate în Monitorul Oficial.

Potrivit documentului, banda scroll va avea o dimensiune de minimum 10% din suprafaţa ecranului, iar suportul de afişare va fi un ecran digital cu diagonala de minimum 65 centimetri. Sistemul de transmitere va trebui să permită actualizarea zilnică a informaţiilor difuzate.

Sursa: NewsIn