Renault vizează creşterea profitului cu 5% prin comercializarea a 3 milioane de maşini până în 2013


Renault vrea să vândă 3 milioane de maşini până în 2013 şi să obţină astfel un flux de capital de 2 miliarde de euro care ar aduce o creştere a profitului cu 5%, conform planului strategic anunţat joi de companie.

Conform aceluiaşi plan, care se întinde pe şase ani, 2013 fiind anul de mijloc, Renault îşi propune şi o reducere a costurilor de fabricaţie cu 4% pe an. Renault, mulţumită celor de la Nissan, a implementat un sistem în care compania se ocupă de întreg lanţul de fabricaţie, de la departamentul de design şi până la livrarea automobilului către consumatorul final. Această strategie va reduce costurile cu până la 12% până în 2013, comparativ cu 2010.

Constructorul auto francez a reuşit să facă faţă crizei prin care trece piaţa auto internaţională prin lansarea seriei de modele Megane şi axarea pe vehicule comerciale. De asemenea, succesul Renault este datorat în mare parte platformei M0, pe care se construiesc modelele Duster şi Sandero.

Renault îşi ajustează capacitatea de producţie din Europa, în schimb o măreşte pe cea la nivel internaţional. Fabricile constructorului auto francez vor beneficia de cooperarea cu Daimler, fapt care va duce la o creştere a capacităţii producţiei cu 20%.

Constructorul auto francez se va concentra pe pieţele din Brazilia, Rusia şi India. Până în anul 2013, Brazilia va deveni a doua piaţă ca importanţă pentru francezi, cota de piaţă fiind aici de peste 5%, susţinută de lansarea noului Sandero, a modelului Fluence şi a SUV-ului Duster.

În Rusia, Renault vizează o cotă de piaţă de 6%, fără marca Lada. Şi aici vânzările vor fi susţinute de Duster, dar şi de un nou model construit pe platforma M0 din 2013 în uzina Renault din Togliatti. În India, constructorul francez va lansa, anul acesta, Renault Koleos şi Fluence, un SUV în 2012. De asemenea, până în 2013, şase modele vor fi construite în India.

Sursa: NewsIn