România a pierdut 40-50 miliarde de euro din cauza emigraţiei masive din ultimele 4 decenii. Puterea de cumpărare diminuată a populaţiei nu permite creşterea companiilor


Peste 3,5 milioane de români au plecat din ţară în  aproape 40 de ani, România pierzând astfel 40-50 miliarde de euro, bani cheltuiţi cu aceştia până la vârsta de angajare, iar limitarea fenomenului trebuie să fie o prioritate pentru Guvern, a declarat Dragoş Roşca, şeful fondului de investiţii Gemisa.

„Pentru fiecare om statul cheltuie până în momentul în care ajunge la vârsta de angajare circa 10.000 de euro în cazul în care acesta are studii medii, pe educaţie, transport, servicii sociale etc, şi 20.000 de euro pentru o persoană cu studii superioare. România a pierdut astfel în 40 de ani 40-50 de miliarde de euro, în favoarea Italiei, Germaniei, Spaniei, Canadei, Americii, ţări bogate toate. Ne chinuim să atragem bani de la UE, dar pierdem miliarde prin plecarea românilor în străinătate. Problema este că noi, ca mediu de afaceri, nu suntem în stare să influenţăm Guvernul să ia măsuri să limiteze acest fenomen”, a spus Roşca la prezentarea unui studiu realizat de Fundaţia Romanian Business Leaders (FRBL), în parteneriat cu compania GfK, fiind citat de medifax.ro.

Din sondajul FRBL reiese că managerii firmelor din România sunt îngrijoraţi de migrarea tot mai accentuată a forţei de muncă. Datele studiului, care are la bază răspunsurile obţinute de la 171 de şefi de companii şi antreprenori, relevă  că 77% dintre liderii de business consideră că lipsa investițiilor va caracteriza viitoarele 12 luni. Astfel, accesul tot mai limitat la finanţare şi investiţiile tot mai precare sunt una dintre marile preocupări ale şefilor companiilor, ei încercând să găsească soluţii pentru a-şi menţine afacerea.

Mai mult, extinderea multor categorii de business pare aproape imposibilă în următoarea perioadă. Practic nu există spaţiu de creştere, dat fiind că puterea de cumpărare a populaţiei scade, iar veniturile sunt plafonate. Pe de altă parte inovaţia şi dezvoltarea de produse cu valoare adăugată este o variantă care ar permite creşterea.