A.N.A.F. ROMÂNIA FUNCŢIONEAZĂ CU TAXELE TALE
Agenția Națională de Administrare Fiscală implementează proiectul “Dezvoltarea unui parteneriat viabil între Agenția Națională de Administrare Fiscală și beneficiarii direcți ai serviciilor furnizate de aceasta – premisă a eficientizării sistemului de colectare a veniturilor publice” cod SMIS 31224, proiect ce este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional “Dezvoltarea Capacității Administrative” (PODCA 2007-2013), la nivelul Axei prioritare 1 – Imbunătățiri de structura și proces ale managementului ciclului de politici publice, Domeniul major de intervenție 1.2 – Creșterea responsabilizării administrației publice.
Proiectul are drept scop crearea unui mecanism decizional consultativ pentru activitatea de administrare a veniturilor publice prin dezvoltarea și implementarea unei analize a componentei relaționale contribuabil – administrație fiscală, conștientizarea și educarea fiscală a contribuabililor și elaborarea și dezvoltarea noilor proceduri și a instrumentelor de comunicare în vederea eficientizării relației cu contribuabilul.
Prin implementarea proiectului se are în vedere obținerea unor rapoarte de analiza și de interpretare cantitativă și calitativă de date statistice, a unui manual de identitate vizuală care sa contribuie la „rebrandingul” instituțional prin reconfigurarea siglei instituției, dezvoltarea unei campanii de educare și conștientizare fiscală a contribuabililor (media, directa și outdoor), o consultare publica pilot etc.
Valoarea totală a proiectului fără TVA este de 6.535.888,10 lei din care:
– 6.520.888,10 reprezintă valoarea eligibilă a proiectului, formată din 5.542.754,88 lei provenind din Fondul Social European și 978.133,22 reprezentând cofinanțarea eligibilă a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în calitate de beneficiar al finanțării rambursabile;
– 15.000 lei reprezintă valoarea neeligibilă a proiectului.
Proiectul vizează atingerea obiectivului Axei prioritare privind îmbunătațirile de structură și proces ale managementului ciclului de politici publice, prin crearea condițiilor pentru întărirea responsabilității administrației fiscale, ca parte a administrației publice, în raport cu cetățenii.
În urma atribuirii contractului ca rezultat al licitației organizate de A.N.A.F., SC Godmother SRL a creat conceptul creativ privind campania de conștientizare și educare fiscală a contribuabililor și se ocupă de implementarea componentelor campaniei, de crearea și implementarea unui mecanism decizional consultativ ANAF – contribuabili. Valoarea contractului este de 1.370.000 lei la care se adaugă TVA.
Difuzarea spotului A.N.A.F. din aceasta campanie a constituit obiectul unei alte licitații care a fost câștigată de Agenția de Publicitate Media Center SRL, valoarea acestui contract fiind de 997.332 lei la care se adaugă TVA.
Începând cu 20 aprilie 2015, va demara, la nivel național, campania de conștientizare și educare fiscală a contribuabililor, simultan în presa scrisă, radio, tv, online și outdoor.
Media planul de presă scrisă conține o publicație din presa centrală (România Liberă) și câte o publicație locală din 10 mari orașe (Crișana, Monitorul expres, Monitorul de Cluj, Observator Constanța, Gazeta de Sud, Viața Liberă Galați, Ziarul de Iași, Prahova, Tribuna Sibiu, Renașterea Bănățeană).
Promovarea audio se va desfășura pe trei dintre stațiile cu acoperire națională: Radio Europa FM, Radio România Actualități și Radio ZU, în timpul orelor de varf: 07.00-10.00 și 16.00-20.00).
Promovarea online se va face pe 10 site-uri de business și economice: zf.ro, avocatnet.ro, cursbnr.ro, wall-street.ro, capital.ro, manager.ro, incont.ro, businessmagazin.ro, economica.net etc.
Expunerea panourilor outdoor va fi realizata la nivel national si preponderent pe arterele din orasele mari (Brasov, Craiova, Ploiesti, Iasi, Cluj, Timisoara, Galati, Constanta, Oradea si Sibiu), precum si in punctele vamale: Giurgiulesti, Sculeni, Albita.
Campania TV se va desfășura, de regula în prime time, între 19.00-23.00, pe următoarele stații: România TV, Realitatea TV, TVR2, Antena 3, Național TV și B1TV.
Simultan cu activitățile descrise mai sus, în perioada 4 mai – 12 mai, în 10 orașe mari din țară se vor distribui, prin intermediul a 125 de promoteri, materiale de promovare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
În cadrul campaniei naționale de conștientizare și educare fiscală, vor fi organizate și evenimente care să întregească strategia de comunicare:
– Organizarea a 3 conferințe de popularizare a proiectului (Cluj, Iași, Bucuresti), la care vor participa reprezentanți ai patronatelor, sindicatelor și asociațiilor profesionale, mass media locală
– Organizarea unei consultări publice pilot (București)
– Derularea unui curs practic privind organizarea unor campanii media pentru 45 de funcționari publici (Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Oradea)
– Organizarea conferinței de închidere a proiectului (București)
Persoana de contact
Sabina Zereș
Lider de proiect
(tel. 021.387.10.00/int 2068)
Sursa:
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice – Cluj-Napoca