Afacerile Allianz-Tiriac Asigurări au scăzut în primul semestru cu 15%, la 460,3 mil lei


Allianz-Ţiriac Asigurări a înregistrat prime brute subscrise de 460,3 milioane lei în primul semestru, în scădere cu 15% faţă de acelaşi interval din 2010, mai ales pe fondul reducerii afacerilor pe segmentul de asigurări auto, a anunţat marţi compania.

De asemenea, compania precizează că a încheiat primul semestru (S1) al anului 2011 cu un profit înainte de impozitare de 5,5 milioane de lei, calculat în conformitate cu Standardele Internaţionale de Contabilitate (IFRS).

În primele şase luni din 2011, valoarea primelor brute subscrise din activitatea de asigurări generale a fost de 410 milioane de lei, cu 17% mai puţin decât în acelaşi interval din 2010. Clasele de asigurări non-auto îşi continuă evoluţia pozitivă, înregistrând, cumulat, o creştere de circa 5%, până la un nivel semestrial al subscrierilor de 120 milioane de lei. Liniile auto sunt însă cele care, deţinând cea mai ridicată pondere în portofoliu (chiar dacă în scădere, de la 77% în S1 2010, la 71% în S1 2011), au determinat nu doar tendinţa evoluţiei afacerilor de asigurări generale ale companiei, ci şi amplitudinea cu care s-a manifestat această tendinţă. Volumul subscrierilor semestriale de asigurări auto (Casco şi RCA, cumulat) a scăzut până la valoarea de 290 milioane de lei (faţă de 381 mil. lei în S1 2010), contracţia venind, în exclusivitate, din două surse: leasing şi RCA.

„În ceea ce priveşte activitatea RCA, diminuarea volumului de afaceri este rezultatul promovării politicilor conservatoare de subscriere prudenţială pe această clasă de asigurări care, în mod tradiţional, este generatoare de pierderi la nivelul pieţii şi, în plus, în această primă jumătate a anului curent a fost marcată de o concurenţă foarte severă în ceea ce priveşte preţurile practicate”, se arată în comunicat.

Activitatea de asigurări de viaţă a avut o evoluţie pozitivă, primele brute subscrise evidenţiind o creştere de 8%, de la 46,9 milioane de lei în primele 6 luni din 2010, la 50,6 milioane de lei în semestrul unu din 2011.Potrivit Allianz-Ţiriac Asigurări, creşterea valorii subscrierilor pe segmentul de asigurări de viaţă a fost susţinută de vânzările de noi poliţe tradiţionale.

Totodată, compania precizează că în acest moment, pentru prima dată de la lansarea operaţiunilor de asigurări de viaţă ale Allianz-Ţiriac (în anul 2001), produsele tradiţionale cu capitalizare şi garanţii investiţionale au depăşit ca pondere în portofoliul companiei produsele de asigurări legate de investiţii, tip unit-linked (pentru care riscul investiţional este în sarcina clientului).

„Portofoliul nostru îşi schimbă structura, iar efectele acestor transformări se resimt atât la nivelul veniturilor, cât şi al profitabilităţii. Continuăm să înregistrăm o evoluţie pozitivă a volumului de subscrieri pe segmentele non-auto, inclusiv pe asigurări de viaţă, în timp ce clasele auto înregistrează contracţii. În ceea ce priveşte profitabilitatea, după ce am reuşit ne îmbunătăţim nivelul daunalităţii pe toate clasele de asigurări generale, ne concentrăm eforturile pentru a ne îmbunătăţi eficienţa operaţională”, a declarat directorul general al Allianz-Ţiriac Asigurări, Rangam Bir.

Sursa: NewsIn