Chiar dacă tot mai multe persoane aleg materiale şi servicii ieftine, constructurii sugerează clienţilor, mai ales acum, să prefere produsele de calitate, după principiul „suntem prea săraci pentru a cumpăra ceea ce e mai ieftin”.
Aceeştia spun că extindrea reţelelor de magazine, care comercializează produse de bricolaj, au popularizat articolele care au preţul cel mai scăzut. Prin urmare, calitatea construcţilor a avut de suferit tot mai mult în ultimii doi ani pentru că s-a apelat tot mai puţin la specialişti.
„Este adevărat că marea masă a oamenilor preferă produsele ieftine, iar această tendinţă a fost încurajată şi de magazine, care atunci când fac achiziţii, sunt interesate în primul rând de preţ. Din 2010, a avut loc o scădere drastică a preţului, a marginilor, ceea ce a afectat piaţa Construcţiilor din România.”, a precizat Cezar Margine, responsabil de marketing al firmei Tassulo, prezentă la târgul internaţional de la EXPO Transilvania, Ambient Construct. Chiar şi în actuala conjunctură, compania Tassullo, care se axează pe comercializarea de materiale de construcţie premium, mizează în 2012 pe o creştere de 40%.
Constructorii cred că perioada următoare va fi tot mai dificilă, numărul lucrărilor private şi publice scăzând simţitor. Cu toate acestea, adevăratele firme continuă să investească în marketing şi publicitate, comunicare agresivă şi participare la târguri de profil.
„Încercăm să ne promovăm prin Internet, ziare, televiziuni sau expoziţii. Am tot crescut şi nu vom face rabat de la publicitate. Piaţa se împarte în două: pe de o parte vorbim de o piaţă pentru industrie care doreşte produse complexe, iar cei care cumpără pentru acasă vor lucruri simple.”, a precizat Paul Catarig, sales manager pe Transilvania al Dexion, firmă care comercializează sisteme de depozitare.
Alte companii chiar alocă finanţări suplimentare pentru promovare, cum ar fi Tassulo care este sponsor al Cupei României.
„E o greşeală să se reducă bugetul de marketing pentru că atunci rişti să cazi din rău în mai rău. Produsul are nevoie să capete credibilitate.”, a explicat Cezar Margine.
Criza îi afectează tot mai mult pe constructorii din Transilvania, cu toate acestea Clujul rămâne cea mai importantă piaţă pentru distribuţia şi furnizarea de materiale si echipamente de construcţie şi instalaţie.
Unul dintre cele mai importante târguri specializate în aceste domenii, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Cluj în colaborare cu EXPO Transilvania, a fost deschis ieri, 22 februarie. .
Evenimentele AMBIENT CONSTRUCT, AMBIENT INSTAL şi AMBIENT ELECTRIC se adresează vizitatorilor de specialitate, dar şi publicului larg, care poate găsi oferte avantajoase de produse. Aceste manifestări reunesc 72 de firme expozante, din care 7 sunt din străinatate şi vin din ţări precum Polonia, Spania, Germania, Ungaria şi Belgia.
Târgurile se vor desfăşura în perioada 22-26 februarie.