BCR mizează pe circa 5.000 clienţi cu active de peste 40.000 euro pentru produsele sale structurate


BCR se aşteaptă ca aproximativ 10-15% din cei 50.000 de potenţiali clienţi cu active de peste 40.000 euro să fie interesaţi de produsele sale structurate, a declarat, joi, directorul de retail din cadrul BCR, Sorin Minitelu, cu ocazia lansării la tranzacţionare a acestor produse.

„Deşi produsul poate fi accesat de oricine, principala noastră ţintă o constituie clienţii care au o valoare a activelor de peste 40.000 euro. În fapt, vorbim de aproximativ 50.000 de potenţiali clienţi, însă nu este suficient să vorbim doar de faptul că deţin nişte resurse care pot fi plasate, contează foarte mult şi comportamentul investiţional. Nu putem considera toţi clienţii ca fiind potenţiali investitori pentru că profilul poate fi destul de diferit. Astfel, din cei 50.000 potenţiali, probabil că 10-15% vor fi interesaţi de astfel de plasamente”, a spus Sorin Mititelu.

El a adăugat că, pe lângă această categorie, se aşteaptă ca şi alţi investitori să găsească produsele structurate atractive.

„În plus, trebuie luat în calcul că activi pe astfel de pieţe sunt şi cei care au venituri peste medie, au o vârstă de peste 30 de ani şi au deja succes în carieră sau în afaceri. Plaja de clientelă este ceva mai largă. Prin umare, produsele acestea sunt plasate cu un efort mare de informare în direcţia celor care sunt deja în contact cu consultanţii financiari şi care au experimentat investiţii pe alte produse alternative celor clasice”, a explicat directorul responsabil de dezvoltarea produselor de retail din cadrul BCR.

Sorin Mititelu a mai menţionat că produsele structurate presupun costuri investiţionale mai mici decât cele generate de cumpărarea produsului în sine.

„Din perspectiva dată de beneficiul preţului este egalitate, iar din perspectiva administrării contractului, fie că este vorba de contract de custodia aurului fizic la o bancă depozitară sau costuri de administrare a certificatului de aur, este mai ieftin pentru client să aibă certificat decât aur”, a explicat Mititelu.

BCR va demara în 2010 un program de educare a publicului cu privire la aceste produse, şeful departamentui Direcţia Pieţe Financiare, Valerian Ionescu, precizând că, dat fiind că rezultatele din Ungaria sunt promiţătoare, se aşteaptă „să ne apropiem într-un orizont similar de 2-3 ani de nivelurile de acolo, în jurul a 100 milioane euro”.

Produsele structurate sunt instrumente care reprezintă o obligaţie financiară a unui emitent ce include o componentă derivată de natură să modifice profilul de risc şi randament al instrumentului respectiv.

Aceste instrumente financiare au la bază un activ suport, care poate fi un alt instrument financiar, indice bursier sau valutar, o rată a dobânzii, o marfă, coşuri ori combinaţii formate din aceste instrumente sau valori, precum şi orice alt activ, indicator sau unitate de măsură.

Produsele structurate listate la BVB au ca activ suport aurul, petrolul sau indicele blue chip DAX al bursei germane.

BCR a mai anunţat că lansază un nou portal de investiţii http://investitii.bcr.ro prin care vrea să ofere investitorilor informaţii despre produse, un serviciu de tranzacţionare online (BCR Borker), studii şi analize de piaţă, precum şi educaţie investiţională.

Sursa: NewsIn