Flash Feed Scroll Reader

Clasificat | Economic - Financiar

Camelia Horlaci, Ernst &Young: Din 10 idei excepţionale de afaceri, doar 1,5-1,7 reuşesc

A- A A+
Camelia Horlaci, Ernst &Young: Din 10 idei excepţionale de afaceri, doar 1,5-1,7 reuşesc

Cei care vor să ajungă antreprenori ar trebui să  activeze, la început de carieră, în firme multinaţionale, pentru a învăţa cum îşi pot gestiona cât mai bine propria afacere, recomandă Camelia Horlaci, senior partner la Ernst &Young, companie de consultanţă aflată în BIG 4, cele mai mari din lume.

“Ca să-ţi faci o idee despre cum poţi deveni antreprenor, trebuie să ai o bază, iar activitatea desfăşurată într-o multinaţională îţi structurează foarte mult gândirea. Culmea e dacă aş relua afacerea pe care am început-o cu foarte mulţi ani în urmă, aş administra lucrurile în alt fel, după experienţa acumulată în multinaţionale”, a afirmat senior partnerul Ernst &Young într-o conferinţă regională, susţinută la Cluj.

Camelia Horlaci a menţionat că, analizând performanţa şi viziunea firmelor, de multe ori a observat că afacerea reflectă personalitatea patronului.

“Antreprenorii sunt oamenii care au idei, iar de obicei ideilor lor sunt diferite faţă de cele ale majorităţii. Statistic vorbind, din 10 idei excepţionale de afaceri, doar 1,5-1,7 reuşesc, iar dintre acestea, doar 50% sunt sustenabile. Se întâmplă să existe idei extraordinare care nu pot se pot materializa, pentru că nu au venit la momentul potrivit, şi mai sunt idei pentru care trebuie să te baţi şi să-i convingi pe toţi ceilalţi de valoarea lor. Mediul de afaceri din România este aşa cum l-am construit. Dacă ne gândim la etica în afaceri, oare nu este moral să dăm înapoi ceea ce am câştigat cu ajutorul comunităţii? Să împingem legislaţia să ne protejeze pe noi cei care încercăm să fim oneşti, cei care nu vrem să ne îmbogăţim peste noapte? Odată cu maturizarea mediului, cei care nu sunt preocupaţi de urmărirea unei etici în afaceri vor fi uşor excluşi, vor face parte din altă ligă faţă de cei care încercă să lucreze correct. Aşa se întâmplă peste tot în lume”, a explicat Camelia Horlaci. Aceasta a insistat şi asupra faptului că în general companiile multinaţionale sunt interesate să existe pe piaţă cât mai multe firme mici şi mijlocii, pentru că nu văd în IMM-uri o concurenţă, ci potenţiali consumatori, subcontractori şi furnizori. De exemplu în sectorul IT, multinaţionalele au realizat parteneriate cu firmele locale. Mai mult, nevoile IMM-urilor cu toate cu că sunt diferite faţă de cele ale multinaţionalelor, care au altă viziune şi alte obiective, între cele două tipuri de entităţi se poate ajunge la numitor comun în ceea ce priveşte problemele de legislaţie, stabilitate şi predictibilitate în afaceri.

Pe de altă parte, Camelia Horlaci a mai spus că actuala criză se datorează sofisticării instrumentelor financiare şi că economia se va întoarce la origini, “la vremea când unu plus unu era egal cu doi”. “Există zone de bubble. Perioade în care se dezvoltă mai mult un anumit sector economic, dar care în alte vremuri nu se mai comportă la fel şi nu mai are creşteri. Ce cred că ar trebui să facem şi este păcat că nu se întâmplă are legătură cu domeniul agriculturii. Suntem capabili cu tot ce avem, cu toate resursele, să hrănim o populaţie de 60 milioane de oameni. Numai că hrănim doar 20 milioane de locuitori, în condiţiile în care importăm 65% dintre alimente”, a adăugat senior partnerul Ernst &Young.

Camelia Horlaci lucrează în consultanţă din 1993. Apoi a încercat să dezvolte împreună cu un coleg de facultate o firmă de contabilitate, care asigura servicii companiilor multinaţionale. Astfel, Camelia Horlaci a început să activeze în compania Arthur Andersen care, după probleme internaţionale (falimentul Enron), a fost preluată de Ernst &Young.

Compania de consultanţă Ernst &Young are 700 birouri în 140 de ţări şi peste 152.000 de angajaţi.

Related Posts with Thumbnails