COMUNICAT DE PRESÃ ANAP începe procesul de profesionalizare a specialiștilor în achiziții publice


COMUNICAT DE PRESÃ  ANAP începe procesul de profesionalizare a specialiștilor în achiziții publice

 

Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) organizează, în perioada noiembrie 2015 – ianuarie 2016, opt întâlniri regionale cu specialiștii responsabili în cadrul structurilor de achiziții publice ale autorităților contractante în vederea creșterii gradului de profesionalizare al acestora. Primele întâlniri regionale vor avea loc la Timișoara, în data de 18 noiembrie a.c., respectiv la Ploiești, în data de 26 noiembrie a.c. De asemenea, vor fi organizate astfel de reuniuni și în Craiova, Alba-Iulia, Galați, Iași, Cluj Napoca și București.

Profesionalizarea personalului care realizează achiziții publice este o acțiune demarată în vederea dezvoltării capacității autorităților contractante pe acest segment, măsură prevăzută în Strategia națională în domeniul achizițiilor publice.

În paralel cu organizarea întâlnirilor regionale, fiecare entitate care utilizează Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) va fi notificată electronic de către ANAP, în vederea completării Chestionarului privind analiza personalului cu atribuții  în domeniul achizițiilor publice. În urma completării chestionarului va fi realizată o bază de date la nivel național care va conține informații privind numărul persoanelor care realizează achiziții publice în cadrul autorităților contractante, studiile, calificarea profesională și atribuțiile lor. Aceasta va permite crearea unui profil profesional al angajaților implicați efectiv în realizarea achizițiilor publice.

Informațiile generate de această bază de date centralizată vor fi utilizate de ANAP pentru inițierea procesului de îmbunătățire a profesionalismului salariaților care realizează achiziții publice, dar și pentru inițierea demersurilor de reglementare a funcției de consilier achiziții publice. În vederea reglementării acestei funcții va fi elaborat un act normativ cu caracter specific, care va implica și modificarea Legii nr. 188/1999 privind statutul funcționarului public.

În demersul de colectare a informațiilor cu privire la personalul cu atribuții în domeniul achizițiilor publice, ANAP va colabora cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici și va beneficia de sprijinul reprezentanților Instituțiilor Prefectului din toată țara.

 

NOTĂ:

Chestionarul privind analiza personalului cu atribuții  în domeniul achizițiilor publice este publicat pe site-ul ANAP la următorul link:

http://www.anrmap.ro/documents/10180/0/Chestionar+profesionalizare.pdf/b8071465-e7d8-45a4-9220-fb14edcae81b

 

 

Biroul de presă

SERVICIUL COMUNICARE, RELAŢII PUBLICE ŞI MASS-MEDIA

Sursa:

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Serviciul comunicare, relatii publice si mass media
021.3871000/1105
021.3199857/fax
presa.anaf@mfinante.ro
sesizari.anaf@mfinante.ro
petitii.anaf@mfinante.ro
relatiipublice.anaf@mfinante.ro
str. Apolodor nr 17, sector 5, Bucuresti