Câştigurile din industria turistică din România s-au redus cu 16% în ultimii patru ani, până la 1,5 miliarde euro în 2011, în principal din cauza scăderii numărului de turişti străini şi a cheltuielilor acestora, piaţa locală fiind una dintre cele mai afectate de criză din regiune, potrivit PwC România, informează www.mediafax.ro
Studiul arată că chiar dacă turismul românesc are un mare potenţial de creştere, infrastructura de transport şi cea hotelieră împiedică dezvoltarea domeniului. O altă problemă ar fi lipsa personalului calificat de pe piaţă care să aibă pregătirea şi instruirea necesară pentru a oferi servicii de calitate. Toate aceste deficienţe fac ca România să aibă una dintre mai reduse rate de ocupare hotelieră din Europa, de 26%. Hotelurile din Bucureşti au înregistrat peste dublul acestei rate de ocupare, 62%
Cheltuielile turiştilor străini au scăzut de la peste 750 de milioane euro în 2008 la mai puţin de 600 milioane euro în 2011, în vreme ce turiştii autohtoni şi-au redus cheltuielile în această perioadă de la 1,01 miliarde euro la 900 milioane euro. În ultimii patru ani, rata medie anuală de creştere a industriei turistice locale a fost negativă, respectiv -5,7%, a anunţat compania de consultanţă şi audit, precizează aceeaşi sursă
„Recesiunea a avut un impact sever asupra industriei turistice a ţărilor central şi est-europene, Polonia, Slovacia şi România fiind pieţele cel mai afectate. Recesiunea a redus veniturile disponibile ale consumatorilor, care s-au văzut astfel nevoiţi să-şi reducă cheltuielile pentru vacanţe. De departe, cel mai afectat segment de aceste schimbări în comportamentul consumatorilor a fost cel al vacanţelor în străinătate, turiştii români reducându-şi cheltuielile cu 30%, de la 460 de milioane euro în 2008 la 310 milioane euro în 2011”, a declarat într-un comunicat Andrei Creţu, manager în cadrul PwC România şi unul dintre autorii studiului.