INFORMARE asupra principalelor activităţi derulate în luna aprilie 2015 de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Cluj
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj este unitate a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Cluj – Napoca prin care se realizeaza, in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului.
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj are in componenta activitati de colectare si inspectie fiscala la contribuabili mici si mijlocii, compartimente independente precum si serviciile fiscale municipale si orasenesti .
Numărul contribuabililor administraţi in luna aprilie 2015.…………………………………..274791
a) contribuabili PJ administrati pe baza de cod fiscal….………….. ………. ………..70126
– activi ………….. ………….56616
– inactivi fiscal ……………13510
– contribuabili mijlocii…………………1356
– contribuabili mici…………………..68770
b) persoane fizice cu CUI ..………………………………………………….……..…28456
– alţii +AF …………………………………1320
c) contribuabili inregistrati pe baza de CNP………………………………………………….176209
Situatia incasarilor la bugetul general consolidat in luna curenta
comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut:
mil. lei
Incasari aprilie 2015 | Incasari aprilie 2014 | % | |
BUGET DE STAT (fara vama) | 229,81 | 187,28 | 122,71 |
BUGET ASIGURARI SOCIALE DE STAT | 107,03 | 116,49 | 91,88 |
BUGET FOND NATIONAL UNIC DE ASIGURARI SANATATE | 53,74 | 45,23 | 118,81 |
BUGET ASIGURARI SOMAJ | 4,60 | 3,74 | 122,99 |
TOTAL BUGET CONSOLIDAT | 395,18 | 352,74 | 112,03 |
I. Principalele activitati ale structurii de administrare venituri – colectare
a) in domeniul executarii silite:
Numar | Suma | |
PF in executare silita la 30.04.2015 | 44.445 | 39.130.104 |
PJ in executare silita la 30.04.2015 | 17.552 | 278.863.734 |
– somatii emise : 13.357 cazuri cu suma de 82.539,29 mii lei;sume incasate: 25.939,14 mii lei;
– popriri infiintate : 8.390 cazuri cu suma de 54.668,65 mii lei;sume incasate: 10.828,09 mii lei;
– sechestre infiintate: 47 cazuri cu suma de 7.277,45 mii lei; sume incasate: 11,33 mii lei;
La 31.03.2015 au fost publicate pe Portalul ANAF 4.111 societati comerciale cu datorii totale de 427.594.098 lei.
Prezentam mai jos cei mai mari datornici la nivelul judetului Cluj:
DENUMIRE SC LOCALITATE SUMA (lei)
HILCO SRL GHERLA 26,226,299
ARCADOM EPITOIPARI ZRT UNGARIA CLUJ-NAPOCA 25,948,327
ARGOS SA CLUJ-NAPOCA 13,909,856
INTESA LOGISTICS SRL CLUJ-NAPOCA 12,546,530
MULTIZONE ADVERTISING S.R.L. FLOREªTI 10,125,706
GOSPODARIE COMUNALA SI CAMPIA TURZII 9,359,980
TOPCAR LINK S.R.L. FLORESTI 7,988,100
CLUJANA S.A. CLUJ-NAPOCA 7,684,778
STATIUNEA DE CERCETARE CLUJ-NAPOCA 7,078,663
I & D DEMOLATION S.R.L. LUNA 6,677,957
PARADISUL FRUCTELOR SRL CLUJ-NAPOCA 6,223,139
SPIN ORIGINALS S.R.L. CLUJ-NAPOCA 5,795,752
AUTOTOP LINKS SRL FLORESTI 5,776,075
SMAV EXIM S.R.L. CLUJ-NAPOCA 5,689,976
REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. CLUJ-NAPOCA 5,134,529
UNIREA S.A. CLUJ-NAPOCA 5,090,589
b) activitatea de valorificare bunuri:
– valorificarea si incasarea la bugetul de stat a sumei de 61.242 lei, asigurandu-se preluarea, stabilirea preturilor si valorificarea bunurilor.
– prin magazinul propriu de desfacere a produselor confiscate au fost valorificate bunuri in valoare totala de 9.035 lei.
Stocul scriptic de bunuri nevalorificate a fost de 272.696 lei.
c) in domeniul servicii pentru contribuabili si cazier fiscal:
– s-au primit 67 solicitari scrise (adrese, e-mal-uri) de la contribuabili privind asistenta;
– au fost solutionate 65 de solicitari scrise;
– au fost asistati telefonic 1.265 persoane;
– au fost asistati la sediul institutiei 1.041 contribuabili;
– au fost preluate 560 Cereri revendicare premiu la loteria bonurilor fiscale ;
– au fost vandute 398 Registre unice de control si Registre de evidenta fiscala;
Cazier fiscal:
– au fost eliberate un numar de 419 certificate de cazier fiscal;
– au fost intocmite fise de inscriere a faptelor in cazierul pentru un numar de 126 contribuabili;
– stergeri din cazierul fiscal 150 cazuri.
2. În domeniul registrului contribuabililor si al declaratiilor fiscale:
– Total declaraţii gestionate, pe fiecare tip de formular (declaraţii de
impozite, taxe şi contribuţii, declaraţii privind impozitul pe venit,
declaraţii informative).. ………………………………………………………………………………………106186
din care: – depuse electronic :……………………………………………………………..,…97926
– Număr decizii de impunere emise pentru plăţi anticipate …………………………………………3638
– Număr de decizii de impunere anuală emise …………………………………………………………1852
– Număr deconturi cu sume negative de taxă pe valoare adăugată
cu opţiune de rambursare (depuse): …………………………………………………………………………418
– Sume TVA efectiv restituite în luna aprilie 2015………………………………………..11973563 lei
– Număr notificări nedepunere declaraţii, deconturi: ………………………………………………….3917
– Numar certificate de rezidenta emise:……………………………………………………………………..188
De asemenea:
S-au înregistrat si prelucrat 825 declaratii 070 pentru înregistrarea persoanelor fizice care desfasoară activitati independente, 73 declaratii 092 pentru schimbarea perioadei fiscale la TVA, 60 declaratii 091 pentru inregistrare în scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare, 10 declaratii 020 ale persoanelor fizice beneficiare de contract de mandat si de prestari de servicii, 2525 cereri de înregistrare în/ radiere din/ Registrul operatorilor intracomunitari, declaratii/cereri de inregistrare / mentiuni privind înregistrarea fiscală şi modificări în vectorul fiscal, 956 situatii financiare anuale.
3. In domeniul REGISTRU CONTRIBUABIL
Persoane Fizice
Nr. total contribuabili persoane fiyice administraţi 111.137
Declaratii fiscale depuse in luna aprilie 2015 2.130
Decizii de impunere privind plăţile anticipate emise în aprilie 2015 3.086
Decizii de impunere anuală emise în aprilie 2015 1.804
Decizii de impunere anuală emise pentru venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal an 2015 402
Contracte de Inchiriere inregistrate an 2015 6.131
Decizii taxă pe poluare/emisii/timbru de mediu emise – cumulat 58.074
Declaratii privind veniturile realizate, cod 200 depuse pentru anul 2013 20.972
Cereri 230 pentru sponsorizare cu 2% entităţi nonprofit pentru anul 2013 60.105
Suma rezultată de virat entităţilor nonprofit pentru cererile 230 depuse 4.741.393 lei
Număr dosare preluate de la CASA DE ASIGURARI DE SANATATE 47.991
Număr dosare preluate de la CASA DE PENSII 7.074
Persoane Juridice
– incarcarea in baza de date a 84.777 declaratii fiscale , din care preluate la ghiseu 11.089
– inregistrarea, verificare si operarea in bazele de date a 1.498 declaratii de inregistrare fiscala
– stabilirea de sanctiuni pentru nerespectarea termenelor legale de depunere a declaratiilor fiscale, de inregistrare fiscala si bilanturilor contabile 864
– s-au emis si comunicat un numar total de 825 decizii (decizii de inregistrare in scopuri de TVA, de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari, de calcul a timbrului de mediu pentru autovehicule, de declarare in inactivitate, de reactivare, de aprobare/respingere a regimului derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale, de indreptare a erorilor materiale din deconturile de TVA, de inregistrare, din oficiu, in scopuri de TVA (la reluarea activitatii, reactivare sau pe baza de RIF), de radiere, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA);
– generat si transmis 1.335 notificari pentru actualizarea evidentelor fiscale: notificari pentru nedepunerea declaratiilor fiscale si a sitatiilor financiare anuale, notificari pentru clarificarea neconcordantelor dintre datele declarate prin diferite formulare;
– efectuat analiza de risc pentru un numar de 210 de deconturi de TVA cu sume negative si optiune de rambursare pentru o suma totala de 18.517.769 lei
– solitionat 229 deconturi de TVA cu sume negative si optiune de rambursare (emitere decizie, compensare si-sau restituire) pentru suma totala de 30.614.653 lei
4. In domeniul EVIDENTEI PE PLATITOR
Persoane fizice
– cereri certificate de atestare : 566
– cereri adeverinte: 1709
– adeverinte politie: 202
– certificate de evitarea dublei impuneri: 105
– cereri de restituire, compensare, corectie eroare: 335
– cereri rest taxa prima inmatriculare 1
– cereri restituire taxa poluare 660
Persoane juridice
– intocmirea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala: de transfer, curente, de rezidenta nerezidenta fiscala, de esalonare la plata, pentru diferite institutii publice ale statului: 772
– eliberarea adeverintelor privind restituirea/nerestituirea taxei de poluare:271
– restituirea taxei de poluare in baza Hotararilor Judecatoresti:4
– esalonari la plata cf. OG.29/2011: 559
– intocmire documentatie pt. rambursare/compensare TVA: 274 deconturi
– cereri de compensare din alte surse decat TVA: 87
– cereri restituire: 7
– compensari din oficiu: 32
– compensari si restituiri din contul de popriri: 184
– cereri restituire consuli: 11
– publicari site; 177
– vize registru jocuri de noroc:3
– reglare evidenta fiscala ca urmare:a adreselor depuse de agenti economici, declaratii depuse cu intarziere de agenti economici, declaratii rectificative depuse de agenti economici, erori corectate din oficiu datorate aplicatiei informatice, sume prescrise, recalculare accesorii in urma preluarii in evidenta fiscala a deciziilor de impunere transmise de inspectia fiscala, declaratii operate in aplicatia DECIMP si nepreluate in aplicatia SACF, fuziuni dintre agenti economici, reglare ca urmare a indreptarii erorilor din documentele de plata intocmite de debitori, generarii eronate de accesorii ca urmare a rambursarii de TVA, deciziilor privind solutionarea contestatiilor si a sentintelor judecatoresti, radierii agentilor ec. din evidentele ORC Cluj : 202
-deschiderii procedurii de insolventa a agentilor economici: 4
II. Principalele rezultate ale structurii de inspectie fiscala
In perioada de raportare, organele de control din cadrul structurilor cu atributii de inspectie fiscala, avand un efectiv de 112 persoane cu atributii de inspectie fiscala, au efectuat un numar de 126 actiuni de verificare din care 107 la contribuabili persoane juridice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de 15.607 mii lei si 19 actiuni de verificare la contribuabili persoane fizice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de 1.561 mii lei.
Unul din obiectivele dispuse prin programul de activitate a fost verificarea realitatii si legalitatii sumelor negative din deconturile de TVA cu optiune de rambursare primite pentru inspectie fiscala, precum si solutionarea acestora. Astfel, in cursul lunii aprilie 2015 au fost solutionate un numar de 41 cereri de rambursare TVA cu control anticipat, reprezentand 9.653 mii lei TVA solicitat la rambursare.
Un alt obiectiv al activitatii de inspectie fiscala in perioada de raportare a fost si efectuarea de actiuni de control cu caracter operativ in vederea sprijinirii activitatii de impulsionare a colectarii veniturilor bugetare. Astfel, s-au efectuat un numar de 3 controale operative la contribuabilii persoane juridice si fizice de pe raza judetului Cluj, incasandu-se la bugetul general consolidat ca urmare a acestor actiuni suma de 1.079 mii lei.
Solicitarile conducerii ANAF, ale D.G.C.I.F. transmise prin circulare, tematici, pentru actiuni de control pe diverse domenii, au fost finalizate si raportate la termenele stabilite.
In conditiile si cerintele Programului lunar de activitate aprobat de catre D.G.C.I.F., s-au desfasurat si actiuni urmare unor solicitari ale altor institutii.
De asemenea, ca urmare a activitatii desfasurate pe linia combaterii evaziunii fiscale, au fost transmise organelor in drept in vederea continuarii cercetarilor, un numar de 13 sesizari penale, valoarea prejudiciului potential fiind de 7.300 mii lei, un numar de 9 contribuabili au fost propusi pentru inactivare, in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi, cu modificarile ulterioare, au fost instituite masuri asiguratorii la 7 contribuabili, suma estimata potrivit acestora fiind de 6.196 mii lei si s-a diminuat pierderea fiscala declarata de contribuabili cu suma de 2.115 mii lei.
III Activitati desfasurate in domeniul serviciilor Independente
Compartimentul comunicare aferent perioadei de raportare, a efectuat 59 lucrari catre/de la persoane juridice sau fizice si in jur de 17 interpelari telefonice.
Au fost publicate / confirmate pe Portalul ANAF : acte administrativ fiscale, licitatii, valorificari bunuri si alte informatii fiscale de interes public.
S-a acordat 3 interviuri radio/tv pe diverse tematici.
S-au transmis la Mass-Media 28 comunicate de presa ( 7 Cluj si 21 ANAF/ MFP ) in urma carora au fost monitorizate 48 articole in presa locala.
Au fost solutionate 6 cereri in baza Legii 544/2001 pentru mass-media si 2 pentru un cetatean.
Activitatea desfasurata de serviciul tehnologia informatiei
– publicarea pe portalul ANAF a 253 acte administrativ fiscale,
– s-a asigurat asistenta de specialitate pentru contribuabilii care au avut probleme legate de completarea si depunerea declaratiilor in format electronic,
– s-a asigurat asistenta tehnica la nivel ANAF privind problemele ridicate de contribuabili pe portalul admin.portal, aproximativ 560 de intrebari,
– centralizarea si raportarea lunara a sumelor acordate asistentilor personali ai persoanelor cu handicap pentru cele 82 de primarii,
– centralizarea si raportarea lunara a datoriei publice pentru cele 82 de primarii.
– actualizarea bazei de date pt. aplicatia de facturare a registrelor unice, bazei de date locala de cod fiscal si a bazei de date LEX.
Sursa:
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
Direcţia Generală Regionala a Finanţelor Publice Cluj-Napoca
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj
Compartimentul Comunicare