Oamenii de afaceri pregătesc investiţii substaţiale în zona birourilor. Un fond de investiţii sud-african a cumpărat unul dintre cele mai importante proiecte în domeniu


Acest segment pare să aibă căutare în această perioadă, drept pentru care unii dintre dezvoltatori au hotărât să renunţe la construcţiile rezidenţiale şi să investească milioane de euro în birouri. Spaţiile ample sunt la mare căutare, investitorii străini aşteptând de ceva timp crearea la Cluj a unei infrastructuri de birouri, conforme cu standardele internaţionale. Cererea de pe piaţă, în special din partea companiilor de IT sau de intermediere financiară, depăşeşte cu mult potenţialul ofertei, spun specialiştii din domeniul imobiliar. Chiriile se situează în medie între 10-15 euro pe mp.

A fost vândut proiectul mall-ului de pe strada 21 Decembrie

Zilele trecute a fost anunţată una dintre cele mai importante tranzacţii imobiliare ale anului, a cărei ţintă este construcţia unui ansamblu de birouri.

Fondul de investiţii sud-african New Europe Property Investments (NEPI) şi omul de afaceri timişorean Ovidiu Şandor au cumpărat fosta afacere a Atrium Center Cluj. “Noii investitori pregătesc trasarea planurilor pentru terenul de 2 hectare din locul fostei fabrici Tricotaje Someşul din centrul Clujului (strada 21 decembrie): la acest moment interesul major merge spre dezvoltarea de spaţii de birouri”, precizează reprezentanţii agenţiei de imobiliare REMAX, Grup de Lux.

Atrium Center dorea ca pe terenul fabricii de tricotaje, care pare că a fost achiziţionat cu 14 milioane de euro, să dezvolte un complex multifuncţional.

NEPI a preluat atât terenul, cât şi proiectul aferent care se referea la construcţia de  birouri, hotel şi mall, dar autorizaţia este însă expirată.

“Suprafaţa construită, luând în calcul zona şi autorizaţia deja eliberată, ar putea ajunge la 60.000 mp. Ansamblul multifuncţional a fost cel mai complex dintre proiectele anunţate de Atrium Centers în România. Conform proiectului, suprafaţa închiriabilă era de 45.205 mp şi cuprindea trei etaje de retail şi 8.500 mp închiriabili de birouri, plus un hotel de 180 de camera”, mai spune sursa citată, arătând că NEPI urmărea de trei ani tranzacţionarea acestui proiect.

“Foame de birouri” pe piaţa locală. Antreprenorii renunţă la rezidenţiale

Directorul Companiei de Apă Someş, Dorin Ceatarâş a obţinut în luna iunie autorizaţie pentru o construcţie mixtă, amplasată pe strada Septimiu Albini, potrivit site-ului Primăriei Cluj-Napoca. Construcţia destinată birourilor cuprinde demisol, parter şi trei etaje. Investiţia se cifrează la 800.000 de euro, iar lucrările sunt estimate a fi terminate în termen de doi ani.

De asemenea, omul de afaceri Călin Buzoianu a primit aprobare pentru modificarea soluţiei constructive, privind ansamblul de locuinţe şi dotări servicii de pe strada Henri Barbusse. Aici, pe fostul teren al fabricii de dulciuri Feleacul, au fost începute lucrările un complex imobiliar, denumit Rezident Business Park.

Investiţia anunţată la începutul acestui an era apreciată 10 milioane de euro. Pentru această construcţie firma Felinvest, condusă de Călin Buzoianu, a contractat un împrumut de până la 5 milioane de euro de la Banca Comercială Carpatica şi a obţinut finanţare de la Banca Transilvania, 3 milioane de euro fiind asigurate din bugetul propriu.

Însă, dezvoltatorul a renunţat la ideea construirii unui ansamblu rezidenţial de 660 de apartamente şi s-a reprofilat pe birouri.  Prima clădire ar urma să fie finalizată în 2013.

Din 2009, Felinvest, fostul producător de dulciuri Feleacul, şi-a schimbat obiectul de activitate, trecând în sectorul imobiliar. Proiectul Rezident Business Park a fost reluat după câţiva ani.

“Era de aşteptat din partea dezvoltatorilor o astfel de reorienare spre construcţia de birouri. Există o cerere foarte mare în acest sens, cu disperare chiar, am putea spune. Investitorii străini care tot au prospectat piaţa în ultimii ani, ar putea să revină asupra intenţiei lor de a-şi deschide afaceri la Cluj, dacă vor găsi în perioada următoare infrastructura pe care şi-o doresc”, punctează Andreea Miron, director de Marketing al Remax.