Presedintele CCI Cluj solicita autoritatilor locale masuri de sprijin pentru mediul de afaceri


L.E. Consultati aici raspunsul Primarului Municipiului Cluj-Napoca la solicitarea transmisa de Presedintele Camerei de Comert si Industrie Cluj, dl. ing. Stefan Florea Dimitriu

Raspuns_Adresa Camera de Comert si Industrie Cluj

 

Prin intermediul a doua scrisori adresate d-lui Emil BOC, Primarul Municipiului Cluj-Napoca si membrilor Consiliului Local, Presedintele Camerei de Comert si Industrie Cluj, dl. ing. Stefan Florea Dimitriu, solicita masuri de sprijin pentru mediul de afaceri greu incercat de criza economica:

Propuneri pentru atenuarea impactului economic în contextul pandemiei de Covid-19 prin sustinerea mediului de afaceri de catre autoritatile locale.

Având în vedere Decretul Președintelui României nr. 195/16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, în vigoare de la data de 16 martie 2020, prin care a fost instituită starea de urgență pentru prevenirea răspândirii Epidemiei şi realizarea managementului consecinţelor acesteia, decret prin care instituțiile abilitate au fost autorizate să emită ordonanțe militare,

Având în vedere Ordonanța militară nr. 1/17.03.2020 privind unele restricții ce au condus la diminuarea traficului de clienți și scăderea veniturilor societății, măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri și au dus – printre altele – la suspendarea activității de servire și consum al produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, suspendarea tuturor activităților culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc si interzicerea organizării și desfășurării oricărui eveniment care presupune participarea mai multor persoane,

Având în vedere Ordonanța militară nr. 2/21.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, prin care a fost suspendată temporar activitatea de comercializare cu amănuntul, a produselor și serviciilor, în centrele comerciale în care-și desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, masură ce a dus la sistarea activității tuturor operatorilor din centrul comercial administrat de companie care nu se încadrează în categoriile exceptate de la aplicarea acestor măsuri,

Având în vedere Ordonanța militară nr. 3/24.03.2020 care a introdus noi restricții de circulație, fapt ce a condus la o reducere și mai accentuată a gradului de utilizare al imobilelor de tipul complex comercial, a traficului de clienți, a activității și a încasărilor companiilor,

Ca efect al tuturor restrictiilor impuse de autoritati privind circulatia populatiei si de interzicere a desfasurarii unor activitati comerciale, mare parte din proprietatile imobiliare destinate acestora au intrat într-o stare de conservare, ceea ce presupune sustinerea unor costuri semnificative de catre proprietari precum asigurari, impozitele pe proprietate, servicii de paza si supraveghere, in conditiile in care acestea nu genereaza venituri curente.

Consiliul Local are posibilitatea sa sustina in mod concret mediul de afaceri prin parghii proprii, si in acest sens propunem urmatoarele masuri de sprijin:

  1. reducerea cotei pentru impozitul pe cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor juridice, pana la nivelul minim prevazut la art. 460 alin. 2 din Codul fiscal, respectiv la 0,2% sau chiar scutirea de impozit pentru astfel de proprietati pe perioada situatiei de urgenta si ulterior pentru cel putin 12 luni, perioada necesara de refacere a mediului de afaceri ;
  2. eliminarea cotelor aditionale la impozitele locale adoptare prin HCL in baza art. 489 din Codul fiscal, nreferindu-ne aici la posibilitatea de majorare cu 50% fata de nivelurile maxime stabilite prin Codul Fiscal.;
  3. taxele de concesiune, redeventele, taxa pe cladiri si taxele pe terenuri sa fie scutite pe perioada declararii starii de urgenta;

Prin adoptarea acestor măsuri, se ofera un ajutor real tuturor antreprenorilor să supraviețuiască in aceasta perioada dificila, astfel incat sa isi poata conserva resursele financiare limitate si sa poata reveni intr-un parteneriat pe termen lung cu autoritatile locale. Consideram ca in lipsa unui mediu de afaceri puternic bugetul local va fi afectat pe termen lung.

Va rugam sa analizati si sa aprobati facilitatea soliciata.

Vă mulțumim.

 

                                                                  Presedinte

                                                         Ing. Stefan DIMITRIU

 

Consultati aici scrisorile transmise:

Scrisoare CCI Cluj nr. 755 din 03.04.2020. Domnului Primar_Emil BOC

Scrisoare CCI Cluj nr. 754 din 03.04.2020. Consiliul Local_Municipiul Cluj-Napoca