Profit cu 35% mai mare pentru Banca Transilvania în 2011. 20 de agenţii bancare au fost deschise anul trecut


Anul 2011 s-a dovedit de bun augur pentru Banca Transilvania, membră a Camerei de Comeţ şi Industrie Cluj, fapt demonstrat de profitul de 131,87 milioane lei, cu 35% mai mult decât în  2010.

Rezultatele pozitive atinse de bancă au fost influenţate cu preponderenţă de veniturile obţinute din dobânzi, continuarea creşterii creditării, scăderea cheltuielilor nete cu provizioanele şi optimizarea costurilor.

Profitul brut obţinut după provizioane a înregistrat o valoare de 185, 77 milioane lei şi au marcat o creştere de 38% faţă de 2011. Cheltuielile nete cu provizioanele au fost diminuate cu 17%, totalizând 531, 77 milioane lei.

Banca Transilvania a continuat creşterea creditării şi în 2011: soldul portofoliului de credite a fost de 15.358 milioane lei la finele lui 2011, mai mare cu 15% faţă de începutul anului.

Câteva elemente definitorii: 62,95% reprezintă creditele pentru companii, iar 37,05% sunt credite pentru persoane fizice. În ceea ce priveşte moneda în care sunt acordate creditele BT, 63,72% sunt în lei şi 36,28% în valută. Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 8,62% din totalul portofoliului de credite BT.

„Suntem multumiţi că am depăşit prevederile bugetare pe care ni le-am asumat pe 2011, iar Banca Transilvania a ieşit castigatoare din anul trecut, confirmând din nou că activitatea sa este pe un trend pozitiv. Rezultatele anuale au fost previzibile, mai ales ca perioada iulie – septembrie 2011 a fost cel mai bun trimestru al bancii, din ultimii 3 ani. Suntem bine pregatiţi pentru 2012 şi vom continua să creştem în acelasi mod prudent şi sănătos, aşa cum am facut-o şi în aceşti ultimi 3 ani. Credem în misiunea noastră de a susţine  economia şi antreprenorii locali, tocmai pentru că suntem cea mai mare instituţie bancară cu capital privat majoritar românesc şi a treia bancă din România”,a declarat Horia Ciorcilă, preşedintele Consiliului de Administrare al BT.

Din punctul de vedere al reţelei de unităţi, Banca Transilvania a deschis anul trecut aproape 20 de agenţii. La 31 decembrie, BT avea 553 de locaţii, ceea ce înseamnă o reţea extinsă de vânzare a produselor şi serviciilor din portofoliu, precum şi accesibilitate în relaţia cu clienţii.