Subiectele zilei – 10 mai 2011


Sectorul industrial, alimentat cu hale şi depozite

Compania de consultanţă IBC Focus a anunţat 12 investiţii în sectorul industrial în aprilie pe teritoriul judeţului Cluj. Doar două dintre acestea sunt de mari dimensiuni. Patru dintre proiectele din Cluj sunt medii, iar celelalte, de mici dimensiuni. Două proiecte sunt în curs de amenajare, iar unul dintre cele 12 şantiere anunţate se află deocamdată doar la nivel de intenţie. Nouă sunt doar în lucrări de proiectare. „Au apărut în ultima perioadă destul de multe proiecte pe segmentul industrial, deşi sunt zone care au început să atragă mai multe investiţii importante decât Clujul”, spune Adriana Bodron, managing director la IBC Focus, scrie Ziua de Cluj

Broker SA îşi majorează capitalul social cu 12 milioane de lei

Societatea de investiţii financiare SSIF Broker şi-ar putea majora capitalul social cu 12,3 milioane de lei. O decizie în acest sens va fi luată de acţionari în Adunarea Generală Extraordinară a societăţii, programată pentru 24 iunie, conform unui anunţ publicat astăzi. În acest moment Broker SA are un capital social de 72,3 milioane de lei iar suplimentarea ar urma să fie obţinută prin emiterea unui număr de 49,2 milioane de acţiuni. Sursele banilor sunt profitul nerepartizat de anul trecut – şase milioane de lei, rezervele rezultate din reevaluarea clădirilor în valoare de 59.880 lei şi alte rezerve, în valoare de 6,2 milioane de lei, scrie Ziua de Cluj

Codul muncii 2011: ce se schimbă pentru angajat

Noul Cod al muncii prevede ca angajatul să poată cere de la angajator un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul şi vechimea în muncă şi că beneficiază de toate drepturile salariale pentru perioada în care participă la un curs de formare profesională iniţiat de angajator. Totuşi, angajatul care vrea să-şi ia concediu fără plată pentru a participa la programe de formare profesională poate fi refuzat de către angajator dacă acesta susţine că lipsa angajatului va prejudicia activitatea firmei. De asemenea, fiecare angajat va avea trecut în contractul de muncă criteriile de evaluare profesională şi este anunţat dacă angajatorul vrea să ceară informaţii despre activitatea acestuia de la fostul angajator, scrie ZF

FMI: Avem semne clare că se reia creşterea. Consumul va creşte şi el

FMI susţine că probabilitatea revenirii recesiunii în România în acest an este foarte redusă, aşteptând ca rezultatele economice să confirme revenirea creşterii. În ultimii doi ani aproape toate prognozele macro ale FMI, BNR şi Guvernului nu au fost confirmate de realitate, de aceea lumea este mai neîncrezătoare acum.”Putem vedea semne clare că economia începe să-şi revină şi că se reia creşterea”, a declarat ieri Jeffrey Franks, şeful echipei de negociere a FMI, la finalul primei evaluări a noului acord de împrumut, care implică tragerea sumelor doar în cazul în care revine criza, scrie ZF

Managerii „de import”, soluţia finală la companiile de stat

Reprezentanţii delegaţiei FMI în România au cerut autorităţilor manageri profesionişti pentru firmele publice, aleşi printr-un proces de selecţie internaţional şi bine plătiţi. La presiunea Fondului Monetar Internaţional (FMI), autorităţile vor trebui să aducă management privat la companiile din portofoliu, în special la cele cu pierderi. Dacă vor fi instalaţi, într-adevăr, manageri profesionişti şi independenţi, provocările pentru ei vor fi uriaşe, pentru că vor trebui să pună capăt contractelor cu firmele-căpuşă, vor avea de luptat cu cei numiţi politic la toate nivelurile în interiorul acestor companii sau vor fi nevoiţi să facă restructurări masive, deci să înfrunte „eternii” lideri sindicali. Şi lista nu se opreşte aici, scrie EVZ

Google nu mai este cea mai puternică marcă din lume. Află cine i-a luat locul

În clasamentul anual al celor mai puternice 100 de mărci din lume, întocmit de biroul Millward Brown, compania lui Steve Jobs, Apple se situează pe primul loc. Apple a detronat-o astfel pe Google şi este pentru moment cea mai puternică marcă de pe glob, informează L’Express. Într-un an, valoarea mărcii reprezentate de un măr a crescut cu 84%, atingând 153,28 miliarde de dolari. Din 2006, ea a avansat cu 859%. ‘Îmbogăţindu-şi marca şi inovând în permanenţă, Apple a continuat să-şi vândă bine produsele la un preţ +premium+, chiar şi în perioade de nesiguranţă economică, şi să scrie o poveste frumoasă, din care se pot inspira alte mărci’, spune Eileen Campbell, PDG al Millward Brown, scrie Capital