TAROM a avut în T1 afaceri de 198,28 mil. lei, la acelaşi nivel cu perioada similară a anului trecut


În primul trimestru al anului 2011 cifra de afaceri a companiei TAROM a fost de 198,285 mil. lei, la acelaşi nivel cu perioada similară a anului trecut şi a transportat 420.000 de pasageri, în uşoară scădere faţă de T1 2010, au declarat marţi pentru NewsIn reprezentanţii companiei.

În primul trimestru al anului 2011 cifra de afaceri a companiei TAROM a fost de 198.285.720 lei, la o valoare aproximativ egală cu cea înregistrată în perioada similară din anul trecut, ţinând cont de aprecierea leului faţă de principalele valute străine, manifestată în primele luni ale anului 2011.

Potrivit datelor furnizate de companie la solicitarea NewsIn, numărul de pasageri transportaţi în primul trimestru al acestui an a fost de aproximativ 420.000, incluzând şi pasagerii transportaţi în regim code-share, în uşoară scădere faţă de T1 2010, când s-au înregistrat 430.000 de pasageri în total.

„Dacă în 2010 ne-am axat pe creşterea numărului de pasageri, care a ajuns în luna august 2010 la un record istoric de aproximativ 234.000, în 2011 obiectivul nostru este creşterea veniturilor. În acest sens, am eficientizat managementul veniturilor, axându-ne, de exemplu, pe atragerea mai multor pasageri din segmentul de business. De asemenea, ne-am adresat segmentului de business şi prin dezvoltarea unor pachete speciale pentru clienţii de tip corporate”, a declarat directorul general al TAROM, Gabriela Bordea.

Numărul mişcărilor de aeronave s-a menţinut la acelaşi nivel ca în T1 din 2010, adică în jur de 8.000 de curse charter şi regulate.

De asemenea, investiţiile s-au menţinut la aproximativ aceeaşi valoare, comparativ cu perioada similară a anului trecut, TAROM înregistrând în T1 2011 investiţii în valoare de 11,316 milioane lei, faţă de T1 din 2010, când a făcut investiţii în valoare de 11,444 milioane lei.

„În general, destinaţiile noi sunt anunţate la începutul sezoanelor – cel de vară la sfârşitul lunii martie şi cel de iarnă – la sfârşitul lunii octombrie. În perioada iernii a existat cursa sezonieră la Salzburg, iar acum ne pregătim să introducem cursele de vară la Nisa şi Dubrovnik”, a adăugat Gabriela Bordea.

Numărul salariaţilor TAROM a scăzut cu 56, de la 2.376 angajaţi la sfârşitul primului trimestru 2010, la 2.320 angajaţi în T1 din 2011.

TAROM estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 1,384 miliarde lei şi un număr de peste 2,4 milioane pasageri transportaţi, după ce, anul trecut, numărul preliminar al pasagerilor se ridica la 2,2 milioane, au precizat la începutul lunii februarie reprezentanţii companiei, la solicitarea NewsIn.

Astfel, numărul pasagerilor transportaţi de TAROM în 2010 a crescut anul trecut cu 20%, la 2,2 milioane, faţă de anul precedent, când au fost transportaţi 1,77 milioane pasageri.

„Conform estimărilor, s-a depăşit nivelul bugetat cu peste 200.000 de pasageri. Compania s-a situat pe primul loc la creşterea numărului de pasageri şi pe locul 3 la creşterea load factorului în clasamentul publicat recent de Asociaţia Europeană a Companiilor Aeriene – AEA (Association of European Airlines)”, spun reprezentanţii TAROM.

Numărul mediu de salariaţi pentru 2010 (perioada ianuarie – septembrie) a fost de 2.371. Comparativ, la nivelul anului 2009, numărul mediu de salariaţi a fost de 2.486, iar finalul de an s-a închis cu 2.334, pentru 2011 continuându-se reducerea conform programului stabilit, spre 2.200 de angajaţi.

Potrivit reprezentanţilor TAROM, în cursul anului 2010 a început implementarea planului strategic al companiei pentru perioada 2010 – 2011, în vederea eficientizării activităţii proprii. Astfel, măsurile care vizează creşterea veniturilor în 2010-2011 sunt extinderea canalelor de vânzare de bilete online până la 20%, faţă de 11% cât a înregistrat TAROM anul trecut, dezvoltarea portofoliului de servicii business to business – servicii tehnice şi servicii de training de personal aeronavigant – care să dezvolte baza de clienţi B2B cu cel puţin 10%, precum şi creşterea vânzărilor cu cel puţin 20% prin investiţia în comunicarea brandului naţional TAROM către toate categoriile de public şi construirea unei imagini de brand premium.

Sursa: NewsIn