Tendinţe în HR: Companiile se orientează către managementul performanţei şi recrutează specialişti de la târgurile de joburi


Companiile s-au concentrat pe activităţile de training şi managementul performanţei, potrivit unui studiu întreprins de HR Club şi Daedalus Millward Brown şi în perioada decembrie 2011- ianuarie 2012. De altfel, în trimestrul trei a anului trecut, şi bugetele firmelor dedicate activităţilor de instruire şi dezvoltare au crescut în comparaţie cu acelaşi interval din 2010.

“Pentru 6 companii din 10, bugetul mediu de instruire per angajat este mai mic de 200 de euro.

Training-urile interne şi externe au rămas cele mai utilizate metode de instruire de către companii, însă se remarcă o diferenţiere clară între orientarea către abilitățile  de tip hardskills – abilități tehnice (55%) şi cele softskills – cum ar fi cele de comunicare (74%). Anul acesta, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, companiile au avut tendinţa de a investi mai mult în programele de coaching şi mentoring pentru dezvoltarea managementului de de vârf şi a managementului de linie.”, menţionează reprezentanţii HR Club.

Dacă în anul 2010 doar 49% dintre companii erau orientate către managementul performanţei, numărul acestora a crescut simţitor şi a ajuns la 68%.

Sondajul citat mai arătă că tot mai mulţi specialişti sunt recrutaţi prin intermediul târgurilor de joburi, această fiind o resursă externă tot mai utilizată de angajatori. La sfârşitul anului trecut, 18 dintre companii au apelat la recrutarea prin târguri specializate.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 130 de respondenţi, practicieni de resurse umane şi reprezentanţi ai managementului de vârf din companii naţionale şi multinaţionale din România, membre HR Club.