Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 18,2% în primul semestru, la 181.826 unităţi


Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor la nivel mondial cu 18,2% în primul semestru din 2010, la 181.826 unităţi, vânzările de pe piaţa din România reprezentând circa 10,5% din vânzările totale, a declarat joi directorul comercial al Dacia, Fabrice Cambolive.

În primele şase luni din 2009, Dacia vânduse 153.874 unităţi la nivel mondial.

„Pe o piaţă românească aflată în continuare în declin puternic pe fondul crizei economice, Dacia a vândut în primul semestru al acestui an 19.294 vehicule, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 33,5%, în creştere cu 3,5 puncte faţă de intervalul similar din 2009”, a menţionat Cambolive. El susţine că, în acest an, Dacia a vândut 14.000 de unităţi prin programul de înnoire a parcului auto.

Trei sferturi din maşinile exportate de Dacia au fost înmatriculate în Europa Occidentală de la începutul acestui an. Astfel, Dacia a înregistrat cea mai puternică ascensiune a vânzărilor sale dintre toate mărcile comercializate în Europa Occidentală (+29,2%).

Franţa a devenit principală piaţă pentru marca Dacia (64.287 unităţi vândute), iar dacă se iau în calcul numai vânzările către persoane fizice, Dacia se situează chiar pe poziţia a patra pe piaţă franceză în primul semestru din 2010. Locul al doilea în clasamentul vânzărilor pe plan internaţional este ocupat de Germania, cu 17.107 vehicule Dacia vândute, urmată de Italia, cu 13.755 unităţi.

În ceea ce priveşte noul model Dacia Duster, acesta s-a impus deja drept cel mai vândut model în segmentul 4×4 în România, cu aproape 3.000 de comenzi şi 1.522 de unităţi livrate pînă la sfârşitul lunii iunie.

Sursa: NewsIn