In perioada 23 noiembrie – 11 decembrie 2013, Camera de Comerţ şi Industrie Cluj a organizat o misiune economica in Statele Unite Mexicane, in Republica Guatemala, in Belize şi in Republica Cuba, avand ca scop dezvoltarea relaţiilor economice bilaterale şi promovarea exporturilor firmelor clujene. Programul misiunii a cuprins intalniri de afaceri in domeniile solicitate de participanţi, organizate de catre Camera de Comerţ Naţionala Mexico, Camera de Comerţ Guatemala şi Ambasada Romana din Mexico City.
In cadrul intalnirii cu Directorul Departamentului de Comert International al Agentiei PROMEXICO, s-au prezentat un material cu oportunitatile stabilirii unor relatii de afaceri in Mexic, unde s-au evidentiat principalele avantaje competitive ale Mexicului, si anume: productia avansata, platforma de exportatori, piata interna, capitalul uman , stabilitate macroeconomica.
In documentul atasat acestui articol se poate observa graficul privind mediul macroeconomic solid al acestei tari, intrarile si iesirile de capital in si din Mexic, in acest sens, recordul maxim atins pentru iesiri a fost in 2012 de 25597 MUSD, iar in ce priveste intrarile in Mexic, punctul maxim atins a fost de 23847 MUSD).
Mexicul are 10 acorduri comerciale incheiate, acces in 45 de tari ( 1.2 bilioane de oameni), avand o mare infrastructura si anume: 63 de frontiere, 68 de porturi internationale, 64 aeroporturi internationale, 27.000 mile de cai ferate, 372.000 mile de sosele.
Tara membra NAFTA -North American Free Trade Agreement ( Acordul de Liber Schimb din America de Nord ) are mai mult de 50 de granite cu SUA; piata Nafta fiind de 18 trilioane de USD; comert bilateral cu USA fiind de 1 milion de dolari pe minut.
In ce priveste piata interna si capitalul uman , Mexicul are o piata interna mare, venitul mediu fiind de 15.000 USD, iar conform previziunilor, veniturile vor creste cu 20 % pana in 2016. Din punct de vedere al datelor demografice, acestea sunt de partea Mexicului si anume 115 milioane de locuitori au varsta medie de 27 de ani; 52 milioane cu forta de munca; insa, conform previziunilor, pana in 2030 vor fi mai mult de 83 milioane de oameni de varsta productiva.
In ce priveste exportul de tehnologie medie (produse chimice de specialitate, masinarii, echipamente si aparaturi, masinarii electrice industriale, vehicule motorizate si piese, motociclete si transport, echipamente, cai ferate si echipamente) si tegnologie inalta (avioane si nave spatiale, materiale avansate, computere si echipamente de birou, echipamente de comunicare, medicale, de precizie si optice) , Mexicul ocupa locul 3 cu un procent de 17.2 % dupa Koreea de Sud si Germania.
De asemenea, Mexicul este lider in sectoare cheie cum ar fi: industria aerospatiala (Mexicul este al 6 -lea furnizor in industria aerospatiala americana); dispozitive medicale (Mexicul este cel mai mare exportator in America Latina si principalul funizor in US) ; electrice si electronice (cel mai mare exportator de televizoare cu ecran plat din lume); automobile (al 8- lea producator si al 4- lea exportator global de vehicule usoare noi).
Automotive
Electice si electronice
Dispozitive medicale
Mexicul este pricipalul exportator de articole ortopedice, tifon si bandaje in America Latina
Industria agroalimentara
Industria creativa
Accesand urmatorul link puteti studia documentul furnizat de Agentia Promexico