Afaceri promitătoare: Managerii români ar investi în servicii


Cele mai apreciate domenii de antreprenori sunt legate de serviciile financiare, contabilitate, servicii, turism şi educaţie.  Peste 58% dintre antreprenori cred că zona serviciilor oferă, în acest moment, cele mai mari oportunităţi de business, conform unui studiu întreprins de compania ThinkBig International.

Managerii sunt interesaţi de retail (10,8%), fast food (9,1%) şi cafenele (9%), în timp ce doar 0,2% ar viza domenii ca industria prelucrătoare sau agricultura. Sondajul mai arată că antreprenorii cred că succesul în afaceri poate fi obţinut cu ajutorul banilor (2, 94%), experienţei (3,26%), oamenilor (3,36%), puterii brandului (2,90%) şi consultanţei primite (2,54%).

Pe de altă parte, 79,8% dintre respondenţi ar fi atraşi să investească într-o afacere de tip franciză. 65,4% ar prefera investiţiile pentru care ar trebui să aloce un capital redus, de până la 10.000 euro, iar un sfert ar fi dispuşi să înainteze un buget de 30.000 pentru deschiderea unui business.

Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 900 de persoane implicate în management. Obiectivul acestui sondaj era felul în antreprenorii percep francizele şi a arătat că cele mai cunoscute mărci din acest domeniu sunt: McDonald, KFC, Pizza Hut, Fornetti, Germanos, Romstal, Rodipet şi Mic.ro.