ANAF: 95% dintre angajatori au depus declaraţia unică 112 până la termenul limită de 25 februarie


Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) anunţă luni că până la termenul limită de 25 februarie inclusiv au fost depuse 447.975 de declaraţii D112 privind obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie, ceea ce reprezintă circa 95% din totalul declaraţiilor de depus.

Astfel, cele aproximativ 448.000 de declaraţii depuse acoperă un număr de 8.236.000 de asiguraţi, incluzând şi persoanele asimilate, respectiv pensionari şi şomeri, categorii pentru care declararea a fost operată de către casele de asigurări.

De asemenea, obligaţii declarative au avut şi persoanele fizice cu statut de angajator. Cea mai mare parte din declaraţii s-a depus în perioada 21-25 februarie (63% din totalul declaraţiilor depuse). Media de asiguraţi per declaraţie a fost, în cazul depunerilor online, 38, iar în cazul depunerilor la ghişeu, de 15 asiguraţi per declaraţie.

Declaraţia unică (D112) cuprinde obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, informaţii care erau furnizate până la implementarea acestui sistem către patru instituţii (ANAF, CNPAS, ANOFM, CNASS).

Potrivit ANAF, nedepunerea sau depunerea cu întârziere a formularului 112 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de 500 – 1.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv 1.000 – 5.000 lei pentru persoanele juridice. În situaţia în care angajatorul nu depune în mod repetat declaraţia lunară, acesta va fi declarat inactiv, cu consecinţele legale ce decurg de aici.

Conform evidenţelor fiscale, numărul total de contribuabili ce au obligaţia depunerii D112 (angajatori şi asimilaţi acestora) este de aproape 470.000.

Până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (CD). Începând cu 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.

Depunerea prin internet presupune achiziţionarea unui certificat digital calificat de semnătură electronică emis de furnizorii autorizaţi şi înrolarea acestuia la organele fiscale.

Sursa: NewsIn