ANR va realiza un studiu de fezabilitate privind monitorizarea traficului din porturile maritime


Autoritatea Navală Română (ANR) va realiza un studiu de fezabilitate pentru implementarea unui program de raportare aplicabil navelor la sosirea în şi/sau la plecarea din porturile maritime din România, estimat la peste 1,1 mil. euro, finanţat 50% din fonduri europene şi 50% din bugetul ANR .

„Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a aprobat participarea Autorităţii Navale Române (ANR) la proiectul «Studiu de Fezabilitate pentru implementarea Interfeţei Naţionale Electronice Unice privind formalităţile de raportare aplicabile navelor la sosirea în şi/sau la plecarea din porturile maritime din România (Romanian National Single Window – RoNSW)» în calitate de beneficiar al proiectului”, se arată într-un comunicat transmis luni de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Bugetul estimat pentru realizarea studiului este de aproximativ 1.180.000 euro, din care co-finanţarea europeană reprezintă 50%, diferenţa urmând a fi asigurată de la bugetul de stat, prin bugetul ANR.

Perioada de implementare estimată pentru realizarea proiectului este de 12 luni, începând din luna aprilie 2012.

Proiectul va fi depus în cadrul programului multianual de lucru 2011 pentru acordarea de finanţare nerambursabilă în domeniul Reţelei Transeuropene de Transport (TEN-T) pentru perioada 2007-2013.

„Autoritatea Navală Română, în calitatea sa de administrator al sistemului naţional SafeSeaNet, a iniţiat realizarea acestui studiu de fezabilitate pentru dezvoltarea sistemului RoNSW, în scopul de a dezvolta mijloacele electronice de raportare şi transmitere către celelalte state membre UE şi, astfel, să faciliteze alinierea, la nivel naţional, cu Directiva 2010/64/EU privind formalităţile de raportare aplicabile navelor la sosirea în şi/sau la plecarea din porturile statelor membre”, se precizează în comunicat.

Studiul de fezabilitate va determina aria de acoperire, nivelul şi natura cerinţelor la nivel naţional, scenarii posibile pentru punerea în aplicare, potenţialul implementării unui proiect pilot şi natura acestuia, costul implementării pentru diferite scenarii, resursele necesare implementării (umane, tehnice, etc.), beneficiile şi riscurile potenţiale, durata implementării, strategia de management şi implementare, proiectarea modelului funcţional, arhitectura sistemului etc.

Sursa: NewsIn