BCR şi Transfond au lansat serviciul de facturare electronică


Banca Comercială Română (BCR) şi Transfond au lansat luni serviciile de facturare electronică prin intermediul serviciului e-Factur@, care asigură emiterea facturilor şi arhivarea, respectiv livrarea/transmiterea acestora integral în mediu electronic, înlocuind procesul similar desfăşurat pe hârtie.

Serviciul e-Factur@ este oferit sub forma unei aplicaţii unice securizate, la care se pot conecta atât emitenţii de facturi, cât şi destinatarii acestora. Documentele arhivate au valoare de document justificativ din punct de vedere legal, nefiind necesară tipărirea şi păstrarea acestora pe suport hârtie, potrivit unui comunicat emis de cele două instituţii.

„La nivel operaţional, serviciul asigură îmbunătăţirea proceselor de monitorizare, accelerare, fluidizare şi control al fluxurilor de numerar. Intenţionăm să dezvoltăm în viitor şi opţiunea transmiterii facturii electronice prin intermediul serviciului internet banking BCR către destinatarii finali”, a declarat directorul executiv al Direcţiei Tranzacţii Bancare din cadrul BCR, Valentin Florin Galatanu.

Potrivit şefului departamentului Strategie şi Marketing al Transfond, Răzvan Faer, acest serviciu pune bazele pentru dezvoltarea facilităţii de reconciliere a facturilor emise cu plăţile încasate, care constituie al doilea serviciu cu valoare adăugată legat de plăţi, considerat de importanţă majoră pentru societăţile comerciale din Uniunea Europeană. „Dezvoltarea serviciului s-a făcut cu luarea în considerare a tendinţelor europene generale şi a cerinţelor pieţei locale, în conformitate cu prevederile legislative relevante (Codul Fiscal, Legea Semnăturii Electronice, Legea Arhivării Documentelor in Format Electronic, Legea Contabilităţii)”, a mai spus acesta.

Aplicaţia de facturare electronică e-Factur@ este parametrizată pentru a procesa un volum de facturi cuprins între 50 şi 500 de mii zilnic, scalabil nelimitat. Sistemul central este administrat în totalitate de către Transfond, atât tehnic, cât şi funcţional, astfel încât clienţii să îşi poată concentra/direcţiona eforturile către alte zone de business, se mai arată în comunicat.

Transfond este operator al Sistemului Electronic de Plăţi: administrator şi operator al sistemului SENT (casa automată de compensare), administrator tehnic şi operator al sistemului ReGIS (sistemul de decontare pe bază brută în timp real), conform mandatului acordat de către Banca Naţională a României, operator tehnic al sistemului SaFIR (sistemul de depozitare şi decontare a operaţiunilor cu titluri de stat).

Sursa: NewsIn

Foto: http://www.bloombiz.ro