Camera de Comert si Industrie a Romaniei în parteneriat cu Intercollege Globaltraining Romania organizeaza seminarul – Managementul plăţilor în afacerile internaţionale


Camera de Comerţ şi Industrie a României – Camera Naţională în parteneriat cu Intercollege Globaltraining Romania, vă invită la seminarul:

Managementul plăţilor în afacerile internaţionale

21  – 22  februarie  2012

Bucureşti, sediul Palatului Camerei Naţionale, bd. Octavian Goga, nr. 2, sector 3, sala Basarabia,  etaj 3, tronson II.

Scopul seminarului

Seminarul îşi propune să prezinte caracteristicile modalităţilor de plată utilizate în decontarea operaţiunilor de export – import, precum şi criteriile care stau la baza selectării celei mai avantajoase soluţii. Multe din firmele româneşti acţionează în comerţul internaţional atât de pe poziţie de exportator, cât şi de importator, de aceea va fi subliniat modul diferit de abordare pe care îl are o firmă românească atunci când intenţionează să intre într-o tranzacţie cu un partener extern, în funcţie de rolul pe care îl va juca in respectivul business. Opţiunea în contractul extern pentru o anumită tehnică de decontare, trebuie corelată şi cu condiţia de livrare, documentele comerciale şi finaciare, solicitarea sau nu a unei scrisori de garanţie bancară, etc. De asemenea, se vor explica metodele prin care o tranzacţie riscantă poate fi transformată într-o tranzacţie sigură pentru ambii parteneri comerciali.

Grup Ţintă

Persoanele care activează în departamentele operaţionale de export, import, marketing, financiar-contabil, juridic, transportatori, asiguratori, declaranţi vamali, etc. Participanţii la seminar vor afla care sunt responsabilităţile exportatorilor şi importatorilor conform reglementărilor internaţionale ale Camerei de Comerţ Internaţional de la Paris (INCOTERMS 2010, Publicaţia 600 privind acreditivele documentare, Publicaţia 522 privind incadsso-urile şi Publicaţia 758 privind garanţiile la cerere), şi cum, prin alegerea celei mai optime modalităţi de plată şi/sau garantare, pot derula afaceri eficiente şi sigure.

Fundamentarea conceptelor teoretice se va realiza prin analizarea unor studii de caz reale, din cazuistica operaţiunilor de plăţi şi garanţii în derularea operaţiunilor de export – import.

Tematica

  • Modalităţile de decontare a tranzacţiilor în comerţul internaţional – avantaje şi dezavantaje
  • Garantarea prestaţiilor şi a plăţilor într-un contract comercial internaţional
  • Scopul şi aplicabilitatea INCOTERMS, delimitarea responsabilităţilor şi riscurilor; noutăţile aduse de Incoterms 2010 (în vigoare de la 1 ian. 2011); impactul INCOTERMS asupra contractului comercial internaţional
  • Documente comerciale şi financiare utilizate în comerţul internaţional – caracteristici, beneficii suplimentare care pot fi obţinute prin utilizarea lor
  • Acreditivul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare; controlul documentelor în utilizarea acreditivului documentar, avantaje/dezavantaje şi elemente noi aduse de Publicaţia nr. 600 a ICC, în vigoare de la 1 iulie 2007 (versus Publicaţia nr. 500)
  • Incasso-ul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare; căi şi metode de atenuare a riscului de plată la incasso, Publicaţia nr. 522 a ICC
  • Dispoziţia de plată externă: caracteristici, clasificări, mecanism de derulare
  • Scrisoarea de garanţie bancară: concept, elemente; tipuri de scrisori de garanţie bancară utilizate în operaţiunile de export-import, în funcţie de etapa în cre se află derularea tranzacţiei, şi elemente noi aduse de Publicaţia nr. 758 a ICC, în vigoare de la 1 iulie 2010 (versus Publicaţia nr. 458)
  • Întrebări şi răspunsuri

Informaţiile vor fi prezentate în format POWER POINT şi transpuse într-un suport informaţional tipărit.

Perioada de desfăşurare: 21-22 februarie 2013, intervalul orar 9,30 -17,00, sala Basarabia, etaj 3, tronson II, Palatul Camerei Naţionale, bd. Octavian Goga, nr. 2, sector 3, Bucureşti

Lector: Gabriela Hârţescu, Doctor în Economie – specializarea Finanţe, Director Intercollege Globaltraining Romania. Doamna Gabriela Hârţescu este expert în comerţul internaţional, cu o experienţă de peste 15 ani în training. În această perioada a susţinut seminarii pentru specialiştii din bănci, instituţii financiare ne-bancare şi companii  pe teme legate de: decontări externe, garanţii bancare în comerţul internaţional, surse alternative de finanţare a operaţiunilor de export-import, introducere în banking, băncile şi operaţiunile bancare, instrumente de plată, etc.

Tarife de Participare: 1049 RON + TVA\ participant.

Important! Se acordă reducere de 10% pentru doi participanţi de la aceeaşi organizaţie, respectiv 15% pentru mai mult de trei participanţi de la aceeaşi organizaţie.

Plata se face la casieria Camerei de Comerţ şi Industrie a României, tr. III, et. 4 sau prin bancă în contul CCIR – RO31 RZBR 0000 0600 0240 7957 deschis la Raiffeisenbank SMB, Cod fiscal RO 2842250.

Relaţii suplimentare: Birou Protocol, tel. 021/319.00.78, fax 021/311.21.10, e-mail: drc@ccir.ro.