Flash Feed Scroll Reader

Clasificat | Economic - Financiar

Coface România: Piaţa colectării de creanţe de la populaţie va spori cu 15% în 2011

A- A A+
Coface România: Piaţa colectării de creanţe de la populaţie va spori cu 15% în 2011

Piaţa colectării de creanţe de la populaţie va creşte cu 15% în 2011, de la un nivel de circa 1 miliard euro în 2010, în condiţiile în care economia încă nu şi-a revenit, iar în piaţă există creanţe de colectat, atât de la populaţie, cât şi de la companii, potrivit estimărilor Coface România.

Băncile, companiile de telecom, de asigurări, leasing şi instituţiile financiare nebancare (IFN-urile) „vor rămâne principalele instituţii cu volume mari de creanţe de externalizat”, se arată într-un comunicat al Coface România.

În 2010, activitatea diviziei de colectare a creanţelor de la persoane fizice a Coface a crescut ca volum cu 35%, în condiţiile în care a fost primit un număr de 400.000 de cazuri de colectare creanţe de la persoane fizice în portofoliul său.

Potrivit Coface, sectorul bancar a rămas cel care a externalizat cel mai mare volum de creanţe, având o pondere în totalul portofoliului Coface de 45%.

„Se remarcă, însă, o evoluţie ascendentă a sectorului telecom, care şi-a crescut puternic ponderea în număr de debite, până la 42%. Dacă privim evoluţia acestei pieţe în 2010 din punct de vedere al valorii creanţelor externalizate, aceasta a avut o tendinţă crescătoare, însă mai moderată comparativ cu volumul, creşterea fiind de 11% şi reprezentând o valoare totală a cazurilor de 180 milioane de euro. Valoarea medie a creanţei a scazut în 2010, la 1.200 de euro, comparativ cu nivelul din 2009 de 1.400 euro”, se mai arată în comunicat.

Reprezentanţii Coface România susţin că populaţia încă mai are datorii la bănci sau telefonie mobilă, însă valoarea acestora este mai mică. Potrivit acestora, această evoluţie are la bază criza economică, perioadă în care veniturile populaţiei au scăzut considerabil, rata somajului a crescut, iar astfel oamenii au fost nevoiţi să-şi restrângă considerabil consumul şi să se axeze pe satisfacerea nevoilor de subzistenţă.

În ceea ce priveşte comportamentul de plată al debitorilor, mai mult de o treime (34%) plătesc integral, în timp ce 37% nu plătesc deloc.

Cel mai ridicat grad de recuperare îl au creanţele cu întârzieri de 1-60 de zile, numite şi „early collection” sau „fresh cases”, rata de succes pentru acestea fiind de peste 80%.

Sursa: NewsIn

Foto: http://www.a1.ro

Related Posts with Thumbnails