Compania Bavarom estimează afaceri în uşoară creştere pentru acest an, de peste 9 milioane lei


Compania Bavarom, cel mai mare importator independent de bere din România, a realizat anul trecut afaceri în creştere cu 2% faţă de 2009, de circa 9 milioane lei, iar pentru acest an estimează o uşoară creştere a acestora, a declarat joi directorul general al companiei, Costin Ghindea.

Oficialul companiei spune că această creştere se bazează pe mărirea numărului de beri importate, dar şi pe lărgirea numărului de drafturi, de la 70 în prezent, la 100, câte şi-a planificat pentru sfârşitul anului.

„În cinci ani nu excludem posibilitatea de a realiza chiar o unitate de producţie proprie”, a menţionat Costin Ghindea, în cadrul unei întâlniri cu presa.

Potrivit acestuia, Bavarom a încheiat primul trimestru din 2011 cu o creştere de 27% a cifrei de afaceri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creştere susţinută de intensificarea prezenţei berilor din portfofoliul Bavarom în HoReCa (hotel, restaurant şi catering), dar şi de o mai bună notorietate a berii de import în rândul consumatorului român.

Reprezentantul Bavarom estimează totodată o scădere cu peste 30% a consumului de bere Premium din România din 2008 şi până în prezent.

Vânzările de bere din România au scăzut cu 3,5% anul trecut, comparativ cu 2009, atingând un volum de 17 milioane hectolitri, potrivit Asociaţiei Berarii României. Consumul de bere pe cap de locuitor a scăzut astfel în 2010 la 78 litri, de la 81 litri în 2009 şi 93 litri în 2008.

De la începutul anului, Bavarom a adăugat în portofoliu 13 beri speciale din Statele Unite, Marea Britanie, Italia, Germania, China, urmând ca până la începutul lunii iulie cifra noilor beri importate de Bavarom să ajungă la 21. Compania comercializează în prezent 40 de sortimente de bere din peste 20 de mărci. Reprezentanţii companiei îşi propun să extindă portofoliul Bavarom la 48 de beri până la sfârşitul acestui an.

Bavarom Trading SRL s-a înfiinţat în anul 2003 pentru activităţi de import şi distribuţie de băuturi alcoolice şi nealcoolice. Compania deţine o cotă de piaţă de aproape 40% privind importurile de bere.

Sursa: NewsIn