Construcţia de autostrăzi, în pauză prelungită


Tot mai puţine contracte de infrastructură s-au atribuit în cursul acestui an, iar investiţiile în autostrăzi sunt practice inexistente în graficul Ministerului Transporturilor. Mai precis, cele mai importante contracte “adjudecate” în primul semestru din 2012 se referă la două reabilitări de drumuri naţionale, trei centuri de oraş, hărţi topografice şi servicii juridice.

Cât despre Autostrada Transilvania, lucrurile par că se derulează cu viteza melcului. În momentul de faţă, nu se ştie nimic despre licitaţia lansată pentru construirea a 97 de kilometri de autostradă, lucrări în valoare de aproximativ 870 milioane de euro.

Ultima informaţie comunicată vizează licitataţia pentru proiectare si execuţie a sectiunii Gilău – Nădăselu, cu o lungime de 8,7 kilometri, care  a fost amânată din nou în luna iunie. Sectorul Gilău – Nădăselu face parte din tronsonul Gilău – Mihăieşti, din cadrul Autostrazii Transilvania. Anunţul de organizare pentru această licitaţie a fost publicat încă din 26 ianuarie 2012, termenul de depunere a ofertelor fiind fixat pentru data de 21 martie.

De fapt, primele 20 de contracte atribuite de Compania Naţională de Austostrăzi şi Drumuri Naţionale din România în primul semestru al acestui an se ridică la o valoare de 144,5 milioane de euro, scrie ZF. Suma este infirmă în comparaţie cu 2011 şi în multe din cazuri contractele au drept obiect nu construcţia propriu-zisă de drumuri, ci întocmirea de hărţi topografice sau supervizarea lucrărilor.