CSSPP a lansat o campanie publică de informare cu privire la sistemul de pensii private


Arbitrul pensiilor private desfăşoară în perioada octombrie 2010 – iunie 2011 o campanie publică de informare şi educare a populaţiei asupra necesităţii participării la sistemul de pensii private, bugetul alocat acestei campanii ridicându-se la 18.000 euro, au spus luni reprezentanţii instituţiei.

„Bugetul alocat acestei campanii s-a ridicat la 18.000 euro, iar cea mai mare parte a costurilor – circa 10.000 euro – este reprezentată de materialele tipărite. Pentru clipurile radio/TV şi bannerele web s-a alocat suma de 5.000 euro cu TVA, însă ne-am încadrat sub această sumă”, a declarat luni şeful direcţiei comunicare al Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), Dan Zăvoianu.

Campania cu titlul „Învăţa să alegi! Pensia privată, o decizie ‘tânără’” constă în distribuirea de materiale informative cu privire la sistemul de pensii private în principalele instituţii ale statului şi la fondurile de pensii private, organizarea de seminarii de informare şi educaţie financiară a tinerilor din universităţile de stat şi din cele private, informarea şi educarea publicului prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă.

„Începând cu data de 8 octombrie, spoturile radio/tv vor fi difuzate prin intermediul TVR, The Money Channel, Radio România Actualităţi, Bucureşti FM”, a mai spus Zăvoianu.

Materialele informative realizate pentru această campanie de informare sunt Ghidul participantului la sistemul de pensii private, broşuri şi flyere care conţin informaţii despre fondurile de pensii private obligatorii (pilonul II) şi despre fondurile de pensii private facultative (pilonul III).

Pentru această campanie, CSSPP a realizat 2.750 de ghiduri, 10.000 broşuri şi 30.000 de flyere, majoritatea fiind distribuite în instituţiile statului, printre care se numără: Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Guvernul României, comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.

Materialele informative au fost trimise la Centrul European al Consumatorilor din România precum şi către fondurile de pensii private, prin intermediul Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR).

Pentru o informare cât mai bună a populaţiei şi în special a tinerilor, potenţiali participanţi la sistemul de pensii private, CSSPP va difuza două spoturi radio/TV, denumite „Primul loc de muncă” şi „Istoria pensiilor private”. Spoturile au primit avizul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru difuzarea gratuită în mass-media. Totodată, CSSPP va promova această campanie şi cu sprijinul presei scrise, on-line şi a agenţiilor de presă.

Calendarul de evenimente din cadrul campaniei CSSPP va fi deschis de seminarul de informare şi educaţie financiară a studenţilor din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE). Reprezentanţii CSSPP susţin că seminarul va avea loc pe 12 octombrie 2010, ora 12.00, în Aula Magna, a Academiei de Studii Economice.

Sursa: NewsIn

Foto: http://www.gandul.info