Cum a ajuns România exportator net de panouri termoizolante. O piaţă în plină ascensiune


Anul trecut a fost primul în care România a avut statutul de exportator net de panouri termoizolate, produsele fabricate local fiind furnizate în principal către pieţele regionale, după cum anunţă reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor de Panouri şi Profile din România (A3PR).
Piaţa de panouri termoizolante din ultimii ani a fost una dominată de importuri. Situaţia s-a schimbat ca urmare a investiţiilor masive realizate de companiile multinaționale și locale în centrele de producție din România, trend susţinut de evoluţia cererii de pe segmentele industrial şi retail, scrie Income Magazine.
Aproximativ 1,5 milioane de metri pătraţi de panouri produse în România au reprezentat exporturi, în principal către pieţele din regiune, în timp ce importurile de panouri au fost în jur de 1 milion de metri patrati. Cifrele furnizate de A3PR sunt confirmate şi de compania de consultanţă Neomar Consulting, care realizează anual studii referitoare la evoluţia vânzărilor de panouri termoizolante din România.
Companiile care fac parte din asociaţia producătorilor de panouri sunt ArcelorMittal Construction România, Coilprofil, Isopan, Lindab, MBS, Megaprofil, Plannja, Plastsistem, Ruukki și Topanel.