Dezbateriile CCI: Cum cred firmele membre că ar trebui acţionat


Preşedintele secţiunii de Servicii Turism din cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Cluj, Ioan Constantinescu, a invitat ieri reprezentanţi ai mediului de afaceri clujean pentru a discuta despre dificultăţile pe care aceştia le întâmpină, urmând ca acestea să fie aduse în atenţia autorităţilor locale şi serviciilor deconcentrate.

De asemenea, în cadrul întâlnirii oamenii de afaceri au dezbătut şi  asupra nevoii de inovare a instrumentelor de care dispune Camera, în special zona de comunicare şi imagine, pentru a se menţine una dintre cele mai reprezentative organizaţii pentru branşa de business local.

În acest sens, s-a ajuns la concluzia că organizaţia trebuie să se concetreze pe un plan de lobby local şi să mizeze pe relaţii personalizate pentru a atrage cât mai mulţi parteneri, dar şi să-i determine pe cei existenţi să fie mult mai implicaţi în activităţile proprii instituţiei.

“Camera nu trebuie neapărat să le bage pe gât firmelor membre doar avantaje, ci este nevoie să organizeze cât mai multe întâlniri cu cei sunt apropiaţi, să îi informeze despre activitatea pe care o desfăşoară. Relaţiile trebuie să se bazeze pe comunicare directa şi încredere.

Există două soluţii: fie contactarea directă a unor oameni de afaceri importanţi, dar în acest caz este mai dificil din cauza orgolilor pentru că trebuie să fii atent pe cine aduci, fie coagularea acelor firme mici.”, a explicat Francisc Pop, Milenium Grup.

Acesta a mai punctat că este necesară atragerea la aceste întâlniri a 5-6 persoane, avocaţi ai comunităţii locale de afaceri, iar cel mai important aspect pentru organizaţie îl constituie consolidarea unei imagini conforme cu actualitatea.

Următoare întâlnire cu reprezentanţi ai mediului de afaceri va avea loc vineri, 17 februarie. Aceste dezbateri ar urma să fie organizate cel puţin o dată pe lună, cu scopul de a se crea o legătură cât mai strânsă între mediul de afaceri şi Cameră.

Membrii CCI Cluj ca şi ceilalţi comercianţi, în măsura în care sunt interesaţi şi doresc, pot adresa propuneri de natură să contribuie la consolidarea propriilor afaceri (propuneri pentru reducerea de taxe şi impozite, nemulţumiri legate de comportamentul angajaţilor publici din serviciile deconcentrate sau primării sau propuneri privind modificarea prevederilor legale.