Din 18.06.2014 biletul de călătorie în Municipiul Cluj-Napoca și Zona Metropolitană poate fi plătit prin sms.


Începând cu data de 18.06.2014 publicul călător poate plăti biletul de călătorie în Municipiul Cluj-Napoca și Zona Metropolitană Cluj trimițând un simplu SMS la numărul 7478.

Serviciul este valabil în rețelele de telefonie mobila Vodafone, Orange și Digi Mobil.

1. Pași pentru a călători cu biletul SMS:

1. Trimiți prin SMS codul biletului dorit la numărul 7478.

2. Primești un mesaj ce conține biletul de călătorie și codul de confirmare( în maxim 25 secunde de la comandă). Păstrezi mesajul pentru control.

3.  Urci în mijlocul de transport și călătorești spre destinația dorită.

4.  Prezinți controlorului codul biletului. În timpul controlului primești încă un mesaj SMS ce conține codul de control. Îl prezinți și pe acesta controlorului. (Biletul SMS este valabil doar pe telefonul de pe care a fost trimis mesajul de comandă).

2. Pentru a satisface toate nevoile de deplasare a călătorilor noștri, oferta de titluri de călătorie este variata:

Cod bilet SMS Drept de calatorie SMS Tarif (euro fara TVA)
Nr. linie (6,3,25) Urban – 1 calatorie (valabil 45 minute) 0,50
T UrbanToate liniile 60 minute 0.90
A Urban- Abonament 24 ORE pe toate liniile 2.60
M40 Metropolitan – 40 minute pe zona metropolitana si urbana toate liniile 0.90
M60 Metropolitan – 60 minute pe zona metropolitana si urbana toate liniile 1.35
M80 Metropolitan – 80 minute pe zona metropolitana si urbana toate liniile 1.80
MA Metropolitan Abonament 24 ORE pe zona metropolitana si urbana toate liniile 4.00

*Mesajul  de comanda este gratuit în rețelele Vodafone și DigiMobil iar în rețeaua Orange are un cost de 0.05 Euro fără TVA

3. Întrebări frecvente

1. În ce rețele de telefonie funcționează plata prin SMS?

Plata prin SMS a călătoriilor pentru zona urbană și metropolitană Cluj se poate face din rețelele Vodafone, Digi Mobil și Orange.

2. Un bilet prin SMS poate fi redirecționat (forwardat) pentru a-l folosi un prieten sau copilul meu?

Nu, un bilet prin SMS este valabil doar pentru posesorul telefonului de pe care s-a făcut comanda.

3. Pot achiziționa un bilet prin SMS pentru a-l folosi la o dată/ora ulterioară achiziției?

Nu, biletul plătit prin SMS devine valabil imediat după primirea mesajului de confirmare ( 15-20 secunde de la comandă) și este valabil până la ora și data indicate în mesaj.

5. Cum pot achiziționa bilete prin SMS pentru mai multe persoane?

Poți achiziționa bilete pentru mai multe persoane de pe un singur telefon mobil trimițând câte un mesaj de comanda pentru fiecare bilet dorit dacă aceste persoane călătoresc împreună.Ele trebuie sa însoțească posesorul telefonului mobil cu care se face dovada plății. În cazul în care una dintre persoane își întrerupe călătoria celelalte trebuie să păstreze telefonul mobil de la care s-a efectuat plata prin SMS deoarece acest telefon conține codurile alocate biletelor sau abonamentelor. În cadrul operațiunii de control pe acest telefon se vor primi codurile de control.

6. Ce trebuie să fac dacă a expirat perioada de valabilitate a titlului de călătorie achiziționat prin SMS și nu am reușit să ajung la destinație?

Trebuie sa trimiți un nou SMS de comandă și vei achiziționa un nou titlu de călătorie valabil.

7. Pot plăti prin SMS de pe un număr internațional?

Nu, acest lucru nu este posibil.

8. Ce se întâmplă dacă nu am credit suficient în cazul unei cartele prepaid?

În acest caz nu vei putea plăti călatoria prin SMS.

9. Telefonul mobil este înregistrat pe firma la care lucrez. Pot plăti călătoriile prin SMS?

Poți plăti călătoriile prin SMS dăcă politica firmei permite.

10. După ce am comandat plata prin SMS primesc un mesaj de eroare. Voi fi taxat în vreun fel?

Vei fi taxat cu tariful normal al unui sms din rețeaua ta.

11. Am trimis sms de comanda și nu am primit nici un răspuns. De ce?

Motivele pentru care nu ai primit SMS-ul de răspuns pot fi următoarele, dar nu se rezuma la acestea:

  • numărul tău de mobil este în rețeaua Cosmote, iar pentru acest operator serviciul de plată prin SMS nu e disponibil
  • ai trimis sms la un număr de telefon greșit
  • nu mai ai memorie pentru a primi mesaje noi
  • nu ai semnal la telefon din diverse motive
  • mesajele nu ajung în serverul central din diverse motive (congestionare, căderi, etc)

12. Dacă am achiziționat bilet pentru o călătorie urbana pe linia 4 pot călători cu un alt număr, de exemplu 30, pe porțiune comună?

Da, biletul SMS este valabil și pe alte linii care au tronson comun dar numai pe porțiunea comună.

13. Dacă o linie urbană are traseu comun cu o linie metropolitană, pot folosi biletul de tip „o călătorie pe o linie urbană ” pe autobuzul cu număr metropolitan?

Cu biletul de tip „o călătorie pe o linie urbană” puteți să călătoriți cu autovehiculul purtând număr metropolitan ( de ex. M31) dar numai pe tronsonul comun cu linia urbană. De exemplu dacă vă deplasați  cu M31 până la ultima stație din Cluj-Napoca, trimiteți ” 31″ prin SMS.

sursa: CTP Cluj-Napoca S.A.