Ferrari a înregistrat un record la vânzări în 2010 pe fondul creşterii cererilor din China şi SUA


Anul 2010 a fost un an extrem de bun pentru Ferrari, cu rezultate financiare care le depăşesc pe cele înregistrate în 2008, considerat a fi cel mai reuşit an al mărcii, succes datorat în special creşterii cererii înregistrate pe pieţele auto din China şi SUA.

Veniturile nete ale Ferrari au crescut cu 7,9% în 2010, la 1,9 miliarde de euro, 6.573 de maşini fiind livrate reţelei de vânzări, ceea ce reprezintă o creştere cu 5,4% faţă de 2009 şi în acelaşi timp un record anual de vânzări.

Un alt rezultat excepţional a fost înregistrat în fluxul net de numerar industrial pentru 2010. Acesta a atins 630,8 milioane de euro. Fluxul de numerar a ajuns la rândul său la peste 290 de milioane de euro.

Piaţa chineză a crescut cu 43,6%, stabilind un nou record cu aproape 478 de maşini vândute, număr ce plasează piaţa asiatică pe locul patru în lume în materie de vânzări.
Ţările din Orientul Mijlociu au avut, de asemenea, rezultate extraordinare. Au fost vândute 349 de maşini, nivelul excelent de anul trecut fiind menţinut în ciuda condiţiilor economice nefavorabile.

Statele Unite au stabilit la rândul lor un nou record, înregistrând o creştere cu 12,7% în urma vânzării a 1.576 de maşini. America de Nord ca întreg (inclusiv Statele Unite şi Canada) şi-a confirmat poziţia sa ca piaţă principală, reprezentând 26% din vânzările mondiale.

Pieţele europene, care nu au beneficiat de pe urma mult-aşteptatei reveniri economice, au rămas totuşi foarte stabile. În Marea Britanie au fost comercializate 467 de maşini, cu 58 de exemplare în plus faţă de 2009. Semnele care vin din Europa de Est sunt de asemenea pozitive. Deşi regiunea este încă secundară ca importanţă în termeni de vânzări totale, ea a înregistrat o creştere de aproape 5%.

În România, importatorul Ferrari a reuşit să vândă anul trecut 26 de maşini, acelaşi număr fiind alocat şi pentru anul în curs.

Sursa: NewsIn