France Telecom ar putea vinde Orange România


France Telecom şi-ar putea vinde o parte din operaţiunile din Europa, ca urmare a încetinirii creşterii veniturilor sale pe continent, a anunţat marţi directorul financiar al companiei, Gervais Pellissier, citat de Bloomberg.

În afară de Franţa, Polonia şi Spania, toate celelalte ţări sunt implicate în revizuirea portofoliul european, a spus Pellissier.

Directorul executiv al France Telecom, Stephane Richard, va evalua activitatea din Austria, Belgia şi România, compania anunţând că vânzările sale de pe pieţele europene mai mici au crescut cu 1,2%, faţă de 5,8% în Africa şi Orientul Mijlociu, excluzând Egiptul.

Profitul EBITDA al companiei a scăzut în primul trimestru cu 1,3%, la 3,73 miliarde de euro, pe fondul introducerii unor taxe pentru cumpărători şi al instabilităţii din Egipt.

Orange România a înregistrat în primul trimestru din acest an venituri de 222 de milioane de euro, în scădere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, potrivit rezultatelor financiare prezentate în martie de grupul France Telecom.

La 31 martie 2011, Orange România avea 10,3 milioane de clienţi, în scădere cu 5% faţă de perioada similară a anului precedent.

Baza de clienţi PrePay a continuat să se diminueze, în timp ce numărul de abonaţi a crescut faţă de primul trimestru al anului 2010. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 82,7 euro.

Potrivit reprezentanţilor companiei, creşterea inflaţiei din luna februarie peste nivelul aşteptat a accentuat scăderea consumului, nu doar pe piaţa de telecom, ci şi în alte domenii, rezultatele Orange fiind comparabile cu cele ale altor companii din România din diferite industrii.

„Ultimii doi ani de criză economică şi-au pus amprenta pe obiceiurile de consum ale clienţilor. Chiar dacă observăm o oarecare îmbunătăţire a mediului economic, cererea va creşte într-un ritm mult mai lent, iar în domeniul telecom, care este oricum un domeniu cu o concurenţă feroce, eroziunea veniturilor va continua şi în trimestrele următoare. Încă de la începutul crizei am dezvoltat o strategie elastică, adaptându-ne la condiţiile pieţei. Suntem mulţumiţi de rezultatele obţinute, că ne-am păstrat o bază solidă de abonaţi şi că Orange se menţine lider de piaţă” a declarat, în martie, CEO Orange România, Thierry Millet.

Deutsche Telekom şi France Telecom au pus la punct o strategie comună de achiziţii de echipamente şi infrastructură IT, prin crearea unei societăţi mixte, începând din ultimul trimestru al acestui an, anunţa The Money Channel la jumătatea lunii aprilie. Măsura urma să genereze economii de 400 de milioane de euro pentru Deutsche Telekom şi de 900 de milioane de euro pentru France Telecom în următorii trei ani.

Acordul dintre Deutsche Telekom şi France Telecom trebuie supus aprobării consiliilor de administraţie şi autorităţilor de reglementare. Societatea mixtă va fi deţinută în proporţii egale şi va avea două sedii, la Paris şi Bonn.

Proiectul, intitulat „Victorie”, reprezintă un ultim pas în cadrul discuţiilor de colaborare dintre cele două companii de telecomunicaţii. Recent, acestea au anunţat fuziunea filialelor din Marea Britanie şi gestionarea în comun a reţelelor din Polonia.

Pe piaţa din România, France Telecom este prezentă prin Orange. La finalul anului 2010, Orange avea 10,5 milioane de clienţi în România.

Deutsche Telekom deţine o participaţie de 30% la grupul elen de telecomunicaţii OTE, care are 54,01% din acţiunile Romtelecom.

Sursa: NewsIn