Managerii îşi doresc finanţări din surse proprii şi din fonduri europene – studiu


Pe primele locuri în topul surselor de finanțare pe care managerii intenționează să le acceseze în eventualitatea unei viitoare nevoi de credit se plasează fondurile proprii (73,6%) și finanțările din programe ale Uniunii Europene (73,5%), se arată într-un studiu realizat de Rentrop&Straton.

”Creditele bancare, fondurile proprii, leasingul și împrumuturile de la cunoscuți sunt cele mai importante surse de finanțare la care apelează companiile. În ceea ce privește finanțările viitoare, managerii și-ar dori finanțare din fonduri UE și din programe guvernamentale. Un posibil motiv pentru această tendință poate fi reprezentat de oportunitatea de a reduce nivelul de dependență față de creditele bancare și posibilitatea de a obține fonduri nerambursabile și parţial rambursabile”, a declarat preşedintele Rentrop&Straton, George Straton.

Managerii români iau în considerare și creditele bancare –  48,7%, urmate de finanțarea din programe ale guvernului (38,2%), leasingul (30,6%), creditele de la furnizori și clienţi (26,2%) și  împrumuturile de la cunoscuți (16,4%).

Mai puțin utilizate de manageri sunt creditele pe efecte de comerț (factoring-ul și scontarea) – 11,7%, emiterea de acțiuni și obligaţiuni (4,4%, respectiv 2,5%) și fondurile de capital de risc (2,6%).

În ceea ce privește alegerea modalității de finanțare, managerii țin cont mai întâi de riscurile asociate și de costurile implicate de alternativa de finanțare.

”Accesul la finanțare reprezintă cea mai presantă problemă întâmpinată de companii la momentul actual, în derularea activității, urmată de identificarea și atragerea clienţilor”, se precizează în analiză.

De asemenea, mai puțin de o treime din companiile românești au beneficiat până în prezent de finanțare din surse externe afacerii.

Astfel, 67,7% din fondurile obținute în urma finanțării au fost investite în echipamente, iar 47% din managerii români au folosit banii pentru activitățile curente (plata facilităților, a salariilor, etc.).

Analiza arată că 35,4% din fonduri au fost alocate pentru extinderea domeniului de activitate, 29,2% pentru noile tehnologii și 6,2% pentru cercetare.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.027 de respondenți, în perioada 1 – 22 iunie, de divizia market research a grupului romano-german Rentrop& Straton cu activități pe piaţa de informații specializate.

Sursa: NewsIn