Marile lanţuri de fast-food se extind la Cluj. În această vară s-ar putea deschide un restaurant amplasat într-o clădire istorică din centru


Comercializarea bunurilor şi a produselor alimentare sunt printre cele mai stabile afaceri pe timp de criză. Businessurile dezvoltate la colţ de stradă sau prin franciză prezintă riscuri mai scăzute decât în alte cazuri, când recuperarea banilor poate dura 4-5 luni, întrucât se operează cu cash. Potrivit economiştilor, afacerile care înregistrează creşterile cele mai semnificative în această perioadă sunt casele de amanet, farmaciile şi unităţile fast-food.

Astfel, marile branduri de fast-food, precum Mc Donald’s, KFC sau Subway ori reţele de covrigării tind să se extindă în cele mai importante oraşe ale României, acolo unde consumul se menţine la cote ridicate.

La Cluj, de exemplu, lanţurile de tip fast-food găsesc un teren propice pentru dezvoltare. În primăvară, Subway a deschis cel de-al doilea restaurant din ţară în centrul comercial Iulius Mall din Cluj-Napoca, deţinut de Iulius Group. Restaurantul deschis în sistem de franciză  se întinde pe o suprafaţă 80 de metri pătraţi.

De asemenea, competitorul direct al Subway, aflat de mai multă vreme în Cluj şi care deţine deja două restaurante în mallurile locale, doreşte să lanseze o unitate în centrul oraşului, în această vară.

Restaurantul KFC de pe strada Iuliu Maniu este în curs de amenajare în acest moment, iar Municipalitatea a solicitat pentru US Food Network, firma care deţine franciza KFC în România, autorizaţia pentru alimentarea cu energie electrică a spaţiului din centru. Anul trecut, US Food Network a câştigat licitaţia de închiriere a parterului unei clădiri istorice de pe strada Iuliu Maniu. Respectivul spaţiu, unde va fi amenajat un restaurant KFC, a aparţinut fostei agenţii CEC.

Brandurile fast-food fac vânzări spectaculoase în România

Raportările pe anul trecut au arătat că afacerile din domeniul francizelor fast-food au fost printre cele mai profitabile, înregistrând un adevărat succes al vânzărilor, dat fiind că preţurile sunt relativ reduse, iar materia primă ieftină. Romanii au cheltuit anul trecut aproximativ 140 de milioane de euro in restaurantele de tip fast-food de pe piata locală, respectiv McDonald’s, KFC si Burger King. Aceste unităţi au totalizat un flux de 180.000 de clienţi pe zi. Un român cheltuie în medie 2-3 euro într-un astfel de restaurant.