Piaţa auto a Europei este suprasaturată: giganţii vor trebui să închidă fabrici. Românii sunt printre principalii cumpărători de maşini din UE


Semnale de alarmă pentru marii producători auto care ar trebui să renunţe la cel puţin cinci uzine în Europa, dat fiind că oferta depăseşte cu mult cererea, potrivit analiştilor din piaţă, citaţi de Bloomberg.

Astfel General Motors va închide până în 2017 fabrica din Bochum (Germania), în urma unei decizii luate miercuri. “Ar trebui ca marii producători auto să închidă cel puţin câte o fabrică, ceea ce ar însemna în total cinci unităţi”, a declarat Philippe Houchois, analist în domeniu, anunţă www.mediafax.ro. El s-a referit, pe lângă General Motors, la Renault, PSA Peugeot Citroen, Fiat şi Ford Motor.

Dacă piaţa comunitară a înregistrat o contracţiei de 7,7%, înmatriculările de autoturisme noi din România au crescut în primele cinci luni cu 12,4%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 26.000 de unităţi. Este al treilea avans ca importanţă din UE, după Ungaria (20,4%) şi Estonia (18%), anunţă sursa menţionată.

De altfel, în primele patru luni, România a avut cea mai puternică creştere a înmatriculărilor dintre cele 27 de state membre, de 24,5%, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.

Totuşi, în mai, România a înregistrat o scădere de 8,6% a înmatriculărilor, la 7.750 de unităţi, în timp ce piaţa UE a pierdut 8,7%, ajungând la 1,1 milioane.

Liderul în clasamentul constructorilor auto a  fost grupul german Volkswagen, cu 1,3 milioane de autovehicule, în scădere cu 2,3%. Dacia, însă, a pierdut teren în topul preferinţelor europenilor, întrucât înmatriculările noi purtând acesta marcă s-au diminuat cu 8,6% în cinci luni, totalizând 96.000 de autoturisme.