Plata online cu cardul a totalizat 80,5 milioane euro în prima jumătate a anului, în creştere cu 18%


Volumul plăţilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro în primele şase luni ale acestiu an, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat emis joi de ePayment.

Prin ePayment au fost procesate peste un milion de tranzacţii cu o valoare de 71,2 milioane euro.

„Numărul tranzacţiilor a cunoscut o creştere uşoară, de 8%, înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacţii, conform statisticilor Romcard. Platforma ePayment a procesat peste un milion de tranzacţii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numărul persoanelor care au ales să plătească online prin ePayment crescând cu 10% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii ePayment spun că plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentru achiziţionarea de pachete turistice şi bilete de avion, plata facturilor la utilităţi, servicii şi telecomunicaţii.

Spre deosebire de media de creştere a întregii pieţe, în primele şase luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conţinut, hosting, asigurări etc) a înregistrat o creştere de 63% a numărului de tranzacţii faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzări de flori a crescut cu 28% iar cărţile cu 26%. Se remarcă de asemenea sectorul ONG, tot mai multe organizaţii neguvernamentale introducând opţiunea de donaţii online, fapt ce a dus la o creştere de 27% a numărului acestora.

„Dacă până acum vorbeam de creşteri în special în domeniile ‘vedetă’ ale industriei, evoluţia înregistrată de segmente precum cel social, de flori, cărţi, cadouri arată că utilizatorii apelează la plata online pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piaţa, iar această direcţie trebuie susţinută şi încurajată de toţi jucătorii din industrie”, a declarat CEO ePayment, PayU Group, Daniel Nicolescu.

În ceea ce priveşte distribuţia tranzacţiilor, lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost mai, cu 186.000 de tranzacţii şi, surprinzător, ianuarie, tradiţional luna cea mai slabă, cu 183.000 de tranzacţii.

„Dacă în urmă cu doi-trei ani asistam la evoluţii spectaculoase ale pieţei, de minim 50%, ne dăm seama, după ritmul de creştere mai redus, că, şi în România, industria comerţului electronic a intrat în etapa de maturizare. Piaţa va mai creşte cu siguranţă, însă ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plată şi de serviciile pe care jucătorii din industrie le dezvoltă pentru a atrage şi a reţine utilizatori”, a declarat directorul general al Romcard, Marin Mitroi.

Pentru a doua jumătate a anului, compania îşi menţine estimările de la începutul anului, piaţa comerţului electronic cu plata online urmând să depăşească valoarea de 160 milioane de euro.

ePayment este furnizor de soluţii eCommerce integrate, parte a grupului internaţional PayU, deţinut de Naspers Ltd, al doilea jucător în eCommerce la nivel global. PayU desfăşoară operaţiuni de integrare plăţi online în Polonia, Cehia, România şi Ungaria, procesând anul trecut 31 milioane de tranzacţii în valoare de peste 800 milioane de euro. În România, ePayment este lider pe piaţa de plăţi online, cu peste două milioane de tranzacţii procesate în 2010 în valoare de 121 milioane de euro şi o cotă de 90% din volumul total al Romcard.

Compania dezvoltă soluţia integrata de plati online ePayment®, dedicată companiilor care deţin sau doresc să îşi deschidă o afacere online în România sau în ţările în care activează grupul PayU.

Sursa: NewsIn