Puterea de cumpărare a clasei de mijloc se va tripla până în 2030. Vezi de ce companiile vor trebui să-şi regândească produsele


Datorită creştilor rapide de pe pieţele emergente şi îndeosebi din Asia, puterea de cumpărare evaluată la nivel global se va tripla în mai puţin de 20 de ani şi va ajunge la 56 trilioane dolari în anul 2030. De altfel şi numeric clasa de mijloc va creşte considerabil de la 1,8 miliarde de persoane la 4,9 miliarde, potrivit unui studiu furnizat de compania de consultanţă Ernst & Young.

Această ascensiune obligă tot mai mult companiile să-şi regândească strategiile şi să depună eforturi semnificative pentru a-şi inova produsele. Firmele din economiile dezvoltate sunt preocupate în acest moment să-şi canalizeze capacităţile către atragerea segmentului premium al pieţei. Această apetenţă către produsele de lux constituie o tendiţă şi pentru pieţele emergente şi peste 40% din firme sunt în prezent orientate în această direcţie, precizează studiul menţionat, citat de www.fin.ro.

Nu doar modul de producţie va influenţa viitoarele strategii ale companiile, ci va conta şi modul în care acestea aleg să-şi plaseze şi să-şi atragă clienţii de pe pieţele emergente.

Cea mai mare parte a noilor consumatori, ce zilnic îşi permit să cheltuie între 10 şi 100 dolari, provin din Asia, de aceea va fi esenţial pentru companiile multinaţionale cum se vor raporta şi adapta la cultura proprie unei zone sau regiuni.