Radiocom ar putea primi despăgubiri de 92,4 milioane lei de la ANCOM


Societatea Naţională Radiocomunicaţii (Radiocom) ar putea primi despăgubiri de 92,4 milioane lei de la ANCOM pentru investiţiile efectuate în scopul eliberării benzilor de frecvenţă din spectrul 3600-3800 MHz, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern postat pe site-ul MCSI.

„Se aprobă acordarea unei despăgubiri în valoare de 92.420.939 lei, la care se adauga TVA în valoare de 14.756.286 lei, către Societatea Naţională Radiocomunicaţii SA, pentru investiţiile efectuate în scopul eliberării benzilor de frecvenţă din spectrul 3600-3800 MHz, valoare stabilită conform Devizului întocmit de către Institutul Naţional de Studii şi Cercetări pentru Comunicaţii”, se arată în proiectul elaborat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI).

Sumele stabilite se vor recupera de la Autoritatea Naţională de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Potrivit notei de fundamentare a proiectului, „Societatea Naţională de Radiocomunicaţii a înteles deplin necesitatea de a elibera spectrul de frecvenţe 3600-3800 MHz, pentru îndeplinirea dezideratului major ce urmăreşte dezvoltarea la nivel naţional a accesului la servicii de bandă largă (BWA – Broadband Wireless Acces) şi a dezvoltării infrastructurii de comunicaţii, în scopul reducerii decalajului între zona urbană şi cea rurală”.

Totodată, în nota de fundamentare se mai arată că, până în prezent, costurile efective ale proiectului de “ Eliberare bandă”, în valoare totală de 23.912.000 euro, nu au fost compensate.

Societatea Naţională de Radiocomunicaţii (Radiocom) şi-a planificat pentru acest an venituri totale de 359,9 milioane lei şi cheltuieli pentru investiţii de 251,8 milioane lei, potrivit Bugetului de Venituri şi Cheltuieli (BVC) al companiei.

Radiocom este unul dintre principalii furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice din România, fiind în coordonarea MCSI.

ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.