Retailerii: Piaţa de electroIT va creşte până la 1,15 miliarde euro


Lanţurile de magazine care comercializează produse de electroIT cred că piaţa din acest domeniu va înregistra un plus de 50 milioane euro faţă de anul trecut, ajungând la 1,15 milioane euro. Totuşi, conducerea companiei Flanco estimează pentru trimestrul al doilea din 2012 o stagnare a pieţei, după ce în primul trimestru sectorul a crescut cu 2%, potrivit portalului www.wall-street.ro.

Vânzările Flanco au crescut cu 51% în primul trimestru din acest an comparativ cu perioada similară din 2011. Cele mai multe tranzacţii au fost realizate în luna martie, în urma campaniei Black Week, o săptămână cu reduceri de până la 50%, care a generat 40% din totalul rezultatelor din intervalul amintit.

În primele cinci luni ale anului Flanco a deschis şapte magazine noi, printre care unul şi la Cluj, cu o investiţie totală de 14 milioane lei.

Cheltuielile alocate de români pentru bunuri de larg consum (vânzări de electronice, electrocasnice, IT) au fost de 299 milioane de euro în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 1% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut, potrivit companiei de cercetare a pieţei GfK România.