Românii, tot mai tentaţi de cumpărăturile online. Tranzacţii de aproape 160 milioane euro


Tot mai mulţi români au preferat să cumpere online, încurajaţi de ofertele şi promoţiilor marilor companii din industrie.

Volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat anul trecut o crestere cu 24% faţă de anul 2010. Astfel tranzacţiile realizate online au însumat 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard.

Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro. Lunile cu cele mai mari vânzari au fost mai, iunie si iulie, în acest interval tranzacţiile au însumat 14 milioane de euro lunar. Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a consemnat, de asemenea, o evoluţie pozitivă, de la 58 euro in 2010 la 64 euro in 2011.

Cele mai mari valori medii pentru o tranzacţie au fost înregistrate în turism, software, segmentul IT&C şi cel al jucăriilor, cu 163, 126, 114 şi respectiv 81 de euro. Cele ieftine produse vândute au fost cărţi, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilităţi al căror cost mediu se situează în jurul valorii de 30 euro.