Soluţii disperate: autostrăzi naţionale scoase la mezat


Orice este bun de scos la vânzare, atunci când falimentul pare să nu mai poată fi evitat. Grecia înscrie un nou precedent, după ce a început să tranzacţioneze terenuri şi hoteluri, iar cum alternativele sunt tot mai puţine, ajuns cu cuţitul la os, statul vinde chiar şi proiecte de infrastructură strategice.

Astfel, până şi cea mai lungă autostradă grecească, Egnatia Odos, cunoscută sub denumirea de A2 (are o lungime de 700 de km), îşi caută cumpărători pe site-ul agenţiei de privatizări. Autostrada însumează 33% din PIB-ul statului.

Pe platforma Fondului de Dezvoltare a Activelor Republicii Elene, organismul care se ocupă de privatizarea activelor statului, autostrada Egnatia Odos este într-o listă de proiecte „de infrastrutură pe care statul grec intenționează să le privatizeze prin concesionare și/sau vânzare”. Tot pe această listă se află 12 porturi, compania de autostrăzi, aeroporturi regionale și Aeroportul Internațional din Atena, informează www.capital.ro

Republica Elenă i-a contractat pe cei de la Barclays Capital, Rothschild și Ernst &Young pentru consultanță financiară în procesul de asistență a priavtizării pentru autostrada Egnatia Odos.