Subiectele zilei – 11 noiembrie 2010


Femeile de afaceri ale Clujului au pus piciorul în prag

Acestea au decis să sfideze criza şi să organizeze primul eveniment public la Cluj-Napoca după cinci ani de existenţă a asociaţiei. Sute de femei de afaceri au invadat pentru o seară Opera Maghiară, cu ocazia lansării oficiale “pe piaţă” a organizaţiei din regiunea nord-vest. “Am decis să este momentul să ieşim din anonimat şi să ne facem simţită prezenţa în societate”, declară la unison membrele AFA. Cu toate că Asociaţia Femeilor de Afaceri (AFA) s-a implicat în mai multe proiecte sociale, antreprenoarele au hotărât să se impună şi în atenţia publicului larg, scrie Ziua de Cluj

Remarul aduce gigantul Bombardier la Cluj

După finlandezii de la Nokia şi americanii de la Emerson, la Cluj îşi fac intrarea şi canadienii de la Bombardier. Acordul pentru producerea de trenuri de mare capacitate va genera 2.500 de locuri de muncă. Negocierile vechi de aproape un an dintre Remarul 16 Februarie şi gigantul mondial Bombardier s-au concretizat marţi, la ora 12:00, la hotelul Marriott din Bucureşti. Cele două părţi au semnat un acord prin care Remarul va produce la Cluj trenuri sub licenţa Bombardier, scrie Ziua de Cluj

Top 10 oferte terenuri în zone turistice

Imobiliare.ro a publicat un top al celor mai atractive oferte de terenuri intravilane scoase la vânzare în zone turistice de munte, după preţul solicitat de proprietari.În top au fost incluse terenuri pretabile pentru o investiţie turistică, pensiune sau chiar un complex, amplasate în zone cunoscute pentru potenţialul lor. Pentru fiecare zonă a fost calificată o singură ofertă. Locul 10 –Breaza, judeţul Prahova. Cu aproape 40.000 de euro, 30 euro/mp, poate fi achiziţionată o parcelă de teren din zona centrală a localităţii Breaza, Prahova cu o suprafaţă de 1.333 metri pătraţi. Terenul are un front stradal de 27 metri, toate utilităţile şi acces la drum pietruit, scrie Capital

Am atras 15% din banii UE. La Transporturi stăm cel mai prost

Programul de transport a absorbit cele mai puţine fonduri europene, comparativ cu suma pusă la dispoziţie. Cele mai eficiente sunt programul regional şi cel pentru resursele umane. Ministerul Transporturilor este cea mai ineficientă instituţie publică la atragerea fondurilor europene. Bilanţul Autorităţii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS) de la sfârşitul lunii octombrie plasează programul de transport pe ultimul loc la absorbţie. Ministerul Transporturilor, instituţia care gestionează acest program, a reuşit să atragă plăţi în proporţie de numai 1,83% din alocarea UE pentru anii 2007-2010, scrie EVZ

BNR despre ideea de a taxa suplimentar băncile: Vom respecta decizia europeană

Ideea de a taxa suplimentar băncile considerate responsabile pentru declanşarea actualei crize mondiale, care se cristalizează în cancelariile europene, este privită cu detaşare de prim-viceguvernatorul BNR Florin Georgescu, care se limitează la a spune că România va respecta decizia europeană.”Nu vedem această idee decât prin prisma deciziei care se va lua la nivelul Uniunii Europene. Ţara noastră nu are o forţă economică prea mare în raport cu ţările-lider ale UE şi nu poate influenţa prea mult această decizie. Ce se va stabili la nivel european se va aplica şi în România”, a spus Georgescu la seminarul EU-Cofile organizat la Sinaia de BNR în parteneriat cu Asociaţia Româna a Băncilor şi Alpha Bank, scrie ZF

Surpriză neplăcută la Petrom în T3: leul tare şi Kazahstanul au adus compania pe pierderi

OMV Petrom (SNP), cea mai mare companie locală, controlată de grupul austriac OMV, a fost afectată de reevaluarea activelor din Kazahstan şi de pierderile semnificative aferente împrumuturilor în dolari acordate fililei din ţara caspică, astfel că producătorul de petrol şi gaze a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului pierderi de 116 milioane de lei (27,6 milioane de euro). Pierderea este considerată de către analişti ca fiind o surpriză neplăcută, mai ales în contextul în care anunţul vine după un câştig de 719 mil. lei (171 mil. euro) în al doilea trimestru al anului şi după un profit net de 632 mil. lei în T3 2009, scrie ZF