Subiectele zilei – 17 septembrie 2010


Creditele se scumpesc, insensibile la scăderea cererii

Costurile mai mari percepute vor face ca împrumuturile să fie mai greu de rambursat. Băncile au mărit şi comisioanele după ce numărul acestora a fost limitat de un act normativ. Băncile au majorat costurile totale percepute la creditele noi, chiar dacă una din problemele cu care se confruntă în această perioadă este cererea scăzută de împrumuturi. Suplimentar, au mărit şi dobânzile percepute la creditele vechi aflate în sold acordate populaţiei, scrie Capital

Românii au meşterit în 2009 de peste 2 mld. €

Primii opt mari retaileri de bricolaj au înregistrat, în 2009, o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, cu aproape 200 de milioane de euro mai puţin faţă de anul precedent. În 2009, doar doi retaileri din branşă, Bricostore şi Dedeman, au reuşit să raporteze profit. Restul jucătorilor din această piaţă, estimată la 2,1 miliarde de euro, inclusiv liderul Praktiker, au anunţat pierderi. Bricostore, care reuşise să se apropie de lider, este acum preocupat să nu piardă locul secund în favoarea lui Dedeman. Spre deosebire de Bricostore, a cărui cifră de afaceri a scăzut în 2009  la 178,3 milioane de euro, Dedeman a terminat anul în creştere, bifând în dreptul veniturilor 251,8 milioane de euro şi 24,6 milioane de euro la profit, de aproximativ 2,5 ori mai mare ca al retailerului francez, scrie Capital

Reţetă germană de făcut bani în criză. În România

Când consumul se duce la vale, businessul de retail TCM urcă. Cu precizie nemţească. Într‑o perioadă în care retailerilor „li s‑a îngheţat finanţarea“, Eurotechnik Media, firma care operează în România, prin franciză, cea mai mare reţea de distribuţie TCM (Tchibo Certified Merchandise), un concept propriu de magazin al producătorului german de cafea Tchibo, se extinde cu viteză. Tradus în cifre, în ultimul an, importatorul a deschis patru din cele şapte magazine TCM pe care le operează în prezent şi prin care vinde diverse obiecte, scrie Money

Din 2030, va exista viaţă şi după pensionare

Adoptarea de către deputaţi a noii legi a pensiilor, în forma propusă de Guvern, prin care vârsta de pensionare va creşte în următorii 20 de ani la 65 de ani, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, a născut vii controverse. Însă, avansul economic peste media europeană ar putea compensa această măsură. Pe de o parte, cei care susţin creşterea vârstei de pensionare motivează că România se confruntă cu un risc ridicat din punct de vedere demografic, care, coroborat cu deficitul bugetului de pensii, poate conduce la colapsul sistemului, scrie EVZ

Războiul creditelor: în spatele legii, clienţii îşi ascut armele

După ce au fost forţaţi să plătească diferite taxe sau comisioane pe care nu ştiau că le au în contracte, clienţii s-au organizat, şi-au luat avocaţi şi sunt hotărâţi să lupte cu băncile. Mii de clienţi ai băncilor şi-au angajat deja avocaţi pentru a cere în justiţie modificarea contractelor pe care le au în derulare. Deşi ei pot cere în instanţă suspendarea plăţii ratelor pe o anumită perioadă de timp, avocatul Gheorghe Piperea le-a explicat celor peste 1.000 de clienţi pe care-i reprezintă în viitoarele procese cu băncile că această cerere este cu dublu tăiş, scrie EVZ

Coca-Cola, IBM şi Microsoft sunt cele mai valoroase branduri

Coca-Cola este cel mai valoros brand din lume, potrivit studiului „Best Global Brands” realizat de Interbrand, liderul internaţional în consultanţă de brand. Cu o valoare de peste 70 mld. dolari (54 mld. euro), Coca-Cola rămâne liderul incontestabil al acestui clasament şi anul acesta, fiind urmat în top de IBM, cel mai mare furnizor de servicii IT din lume, a cărui valoare de brand se apropie de 65 de miliarde de dolari. De altfel, primele trei poziţii din ierarhie nu au suferit modificări faţă de anul trecut, astfel că locul al treilea este ocupat în continuare de Microsoft, gigantul software, scrie ZF

Lobby în Ungaria pentru Autostrada Transilvania

Cornel Popa a anunţat, ieri, într-o conferinţă de presă, că un alt scop este de a determina executivul să înceapă lucrările de electrificare a căii ferate între Episcopia Bihorului şi Cluj-Napoca. “Am făcut demersuri pentru ca joia viitoare, în prezenţa parlamentarilor şi a preşedinţilor de consilii judeţene din Bihor şi Sălaj, dar şi a unor parlamentari din Ungaria, să avem pe aceste două teme o întâlnire la Suplacu de Barcău, pe şantierul autostrăzii. (…) În finalul întâlnirii, vom redacta un document politic adresat Guvernului României, prin care să arătăm importanţa demersului nostru”, a spus Popa, citat de RL online. Acesta a precizat că este vorba despre “o acţiune de lobby”, scrie Ziua de Cluj