Flash Feed Scroll Reader

Subiectele zilei – 21 februarie 2011

A- A A+
Subiectele zilei – 21 februarie 2011

Marile proiecte industriale, blocate din lipsă de clienţi

Ocuparea spaţiilor logistice din Cluj-Napoca, Turda, Apahida sau Jucu întârzie din cauza reducerii producţiei sau intrării în faliment a unora dintre companii. Principalele zone cu oferte de proprietăţi industriale se găsesc în partea de est a municipiului, în Someşeni, la capătul Bulevardului Muncii, în Apahida şi Jucu sau în parcurile industriale. În 2011, suprafaţa acestor spaţii va creşte prin investiţiile în hale proprii ale unor companii care îşi extind activitatea. Piaţa spaţiilor industriale s-a bazat în semestrul II din 2010 pe închirierea de spaţii, conform companiei de evaluare Darian. “Chiriile au intrat din 2009 pe un trend descrescător care a continuat şi în 2010, scrie Ziua de Cluj

Statul muşcă din economiile clujenilor

Dobânzile oferite la depozitele bancare au scăzut continuu pe parcursul anului trecut. Pentru că statul impozitează aceste dobânzi din iulie 2010, câştigurile sunt sub rata inflaţiei. Clujenii care au avut economii la bănci în 2010 nu au câştigat mai nimic, ba chiar, în unele cazuri, este posibil să fi pierdut din cauza inflaţiei şi a impozitului de 16%, aplicat din iulie. Finanţiştii sunt de părere că lipsa de rentabilitate a depozitelor se va menţine cel puţin până la mijlocul acestui an. În 2010, majoritatea instituţiilor bancare au tăiat continuu din dobânzile oferite, astfel încât câştigurile au ajuns la limita inflaţiei. Dacă la începutul anului trecut dobânda medie la depozitele la termen pe 12 luni era de 8%, acum aceasta a coborât la 6,23%, conform portalului de specialitate Conso.ro. Fenomenul s-a produs în condiţiile în care inflaţia a ajuns, la final de 2010, la aproape 8%, scrie Ziua de Cluj

Instalația pentru GPL se amortizează într-un an

Creșterea prețurilor benzinei și motorinei îi determină pe șoferi să caute soluții pentru reducerea costurilor de utilizare a autoturismelor. Sistemele GPL au tot mai mulți adepți. Posesorii români de automobile se descurcă tot mai greu cu acoperirea costurilor de utilizare ale acestora. Prețurile carburanților, majorate repetat și abrupt în ultima perioadă, îi fac pe mulți șoferi să caute metode alternative, iar cea mai ieftină și la îndemână pare a fi montarea unui sistem de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL). Cum prețul actual al benzinei este de peste 5 lei/litru, iar cel al gazului de doar 2,7-2,8 lei, soluția nu este deloc de neglijat, scrie Capital

Piaţa auto începe pe plus după trei ani de declin

Piaţa auto locală a înregistrat o creştere de aproape 25% în ianuarie faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 5.500 de autovehicule, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).Luna ianuarie din acest an este astfel prima din ultimii trei ani în care vânzările de maşini punctează o creştere, în condiţiile în care şi programul de casare din 2010 a fost prelungit până la finele lunii trecute.”Piaţa din ianuarie a fost atipică, deoarece am avut programul „Rabla” 2010. Din punctul nostru de vedere vânzările pieţei totale au fost sub estimările iniţiale deoarece au mai rămas tichete nefolosite”, a spus Fabrice Cambolive, administratorul unic al Renault Nissan România, care mai deţine şi funcţia de director comercial al Dacia, scrie ZF

Fuziunea „amicală“ NBG-Alpha ar crea a treia mare bancă locală

Fuziunea discutată la Atena între National Bank of Greece, cea mai mare bancă elenă, şi Alpha Bank, al treilea mare creditor din Grecia, ar avea ca efect în România crearea unei bănci propulsate direct pe locul al treilea în clasamentul activelor, cu o cotă de piaţă de circa 8,5%.Spre deosebire de ierarhia din Grecia, pe piaţa locală Alpha are operaţiuni mult mai puternice, deţinând la sfârşitul lui 2010 o cotă de piaţă de 6,24% – aproape triplă faţă de Banca Românească, subsidiara NBG.Din consolidarea celor două afaceri ar rezulta active de aproape 30 mld. lei, care ar asigura un avans considerabil faţă de actuala ocupantă a locului al treilea, Raiffeisen, dar încă la mare distanţă faţă de locul al doilea deţinut de BRD, scrie ZF

Sprijin pentru oamenii de afaceri de la sate

Peste 1.500 de întreprinzători din mediul rural pot beneficia gratuit de consultanţă şi de acces la platforma electronică de comerţ şi promovare a afacerii. În mediul rural, există câteva piedici majore în dezvoltarea unor afaceri solide. Astfel, accesul la in formaţie şi la educaţia managerială este foarte limitat, nu există centre de consultanţă şi consiliere care să sprijine antreprenorii, iar întreprinzătorii din mediul rural au posibilităţi foarte limitate de interacţiune cu cei asemenea lor, spune Marius Bostan, preşedintele Fundaţiei Naţionale a Tinerilor Manageri (FNTM), relatează revista „Capital”.Astfel, FNTM a organizat două programe dedicate actualilor şi viitorilor întreprinzători de la sate. Primul, Rural Manager, care s-a încheiat în 2010, s-a desfăşurat în 18 judeţe din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Centru şi Sud-Est şi a fost finanţat cu 8,85 milioane de lei din fonduri UE, scrie EVZ

Related Posts with Thumbnails