Viitorul antreprenoriatului: afaceri nişate, dezvoltate în mediul online


Tot mai mult avânt capată afacerile de nişă, adică acele acţiuni antreprenoriale care se adresează doar unui anumit segment de piaţă bine targetat. Pentru a face primul pas într-o astfel de direcţie trebuie analiză cu maximă atenţie piaţa şi identificate acele sectoare şi nişe pentru care ar putea exista posibili consumatori, dar la care, înainte, nimeni sau prea puţini s-au gândit că preferinţele şi nevoile lor ar putea deveni o ideea profitabilă.

Întrucât internetul oferă numeroase facilităţi, diminuând costurile de investiţie, comercializare şi promovare, este necesar pentru cel care vrea să pună în practică un astfel de demers să cunoască baza şi noţiunile elementare ale e-commerce-ului (tranzacţii comerciale şi de comunicare prin intermediul reţelei de internet) şi e-business-ului. În mediul online este mult mai facil de dezvoltat un business de nişă, iar deschiderea unui magazin virtual sau a unui site de prezentare pentru produse care să ţintească un anumit public nu presupune un buget mare sau alt tip de dificultăţi.

Oamenii de afaceri clujeni ştiu prea puţin cum să abordeze un bussines online

Cu toate acestea foarte puţine persoane ştiu să se folosească de aceste beneficii, iar calculatorul rămâne o enigmă pentru mulţi dintre români. Aproape jumătate dintre românii cu vârste între 16 şi 74 de ani nu au folosit niciodata un computer, cel mai mare procentaj din UE, potrivit datelor prezentate recent de Eurostat, în timp ce în Suedia, Luxemburg şi Danemarca peste 90% din populaţie ştie cum să utilizeze calculatorul.

“Lumea nu este obişnuită cu noile tehnologii, iar vechile metode trebuie înlocuite cu instrumente noi care pot aduce numeroase avantaje. Trebuie să ajungem să folosim cât mai mult din ceea ce ne pune la dispoziţie tehnologia modernă sau măcar să deţinem cunoştinţele minime pentru a conştienză eficienţa acestor instrumente.

Multe presoane întrebuinţează platforma online pentru achiziţionarea de diferite bunuri, dar, de fapt, nu înţeleg principiile de funcţionare. Tot la fel, ar fi util pentru cei care desfăşoară afaceri să cunoscă baza internetului pentru a se putea informa şi participa la licitaţii publice. De altfel, există o mare posibilitate pentru antrenoriat de a putea pune în practică online idei de afaceri pe care le-au implentat doar offline. Prin mediul online ideile clasice capată o altă formă”, argumentează Rareş Iancu, şeful departamentului de resurse umane al Camerei de Comerţ şi Industrie Cluj Cluj

Cursuri de e-business şi e-commerce la CCI Cluj

În acest sens, pentru a veni în folosul nevoilor membrilor săi, CCI Cluj organizează periodic cursuri practice de E-BUSINESS şi E-COMMERCE, care se adresează persoanele ce dispun de competenţe medii sau mari în utilizarea calculatorului. Participarea la aceste cursuri este gratuită, finanţarea fiind susţinută de Fondul Social European prin POSDRU.

Organizatorii precizează că în primul rând cursurile sunt orientate în proporţie de 90% spre dimensiunea practică şi nu spre cea teoretică. Totodată, după absolvirea seminarului beneficiarii vor şti cum să-şi promoveze şi să-şi optimizeze afacerea prin internet. De pildă cursanţii sunt învăţaţi cum să gestioneze conturile, front-office-ul şi back-office-ul, adică interfaţa unui magazin virtual folosită atât de utilizatorul normal cât şi de administratorul aplicaţiei.
La sfârşit cursanţii primesc o diplomă care le va atesta participarea.

Până acum la aceste cursuri s-au înscris peste 90 de persoane Au fost instruiţi reprezentanţi ai unor importante firme clujene precum Colorama, Ecomax, Expo Transilvania sau Mib Prodcom (producător Arovit), Alfa Cluj ( cu 19 persoane), Antares, Romval, Rolchim, Transcarpatica, Gotic Art, Pilwax, CSI România, Arc Parc Industrial, Verla, Imo Finance, Romval şi Consact Consulting. Vor mai urma acest program de instruire şi angajaţi ai Euroma Sport, Rolchim, Roxer şi Secpral Pro Instalaţii.

TEMATICA PRINCIPALĂ A SEMINARILOR PRACTICE

Tipuri de e-business (afaceri electronice)
Tipuri de e-commerce (comerţ electronic)
Proiectarea unei pagini de internet/comerţ electronic
Execuţia unei pagini de e-commerce cu ajutorul unui template (şablon predefinit)
Rularea efectivă a paginilor realizate şi gestionarea conturilor şi a bazei de date (front-office şi back-office)

Prezentarea sistemului 3D Secure pentru protejarea cardurilor în cazul plăţilor online.

Pentru informaţii suplimentare şi înscriere pot fi folosite următoarele date de contact:

Rareş Iancu, Centrul de Formare, Perfecţionare Profesională şi Resurse Umane, CCI Cluj
Telefon: 0364-730-980
Fax: 0364-730-991
E-mail: rares.iancu@ccicj.ro
Web: www.ccicj.ro