Angajatorii vor depune din 2011 o singură declaraţie pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit


Angajatorii vor depune din acest an o singură declaraţie pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit, a anunţat luni Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

„Contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilaţi vor utiliza un singur formular (112) privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, formular ce va fi transmis numai autorităţii fiscale competente”, potrivit ANAF.

Astfel, se va depune o singură declaraţie pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit începând cu obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011.

În formularul 112 au fost integrate informaţiile ce se regăseau în declaraţiile fiscale depuse de angajatori, precum şi în declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor, eliminându-se informaţiile redundante.

Prin aplicarea noii proceduri s-a renunţat complet la formularul 102 „Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale” şi la declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei instituţii care gestionează sistemul de asigurare socială, respectiv Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.

Totodată, formularul 100 „Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” nu va mai fi depus pentru impozitul pe veniturile din salarii, această informaţie făcând parte din formularul 112.

Prin actele normative menţionate se prevede şi simplificarea modalităţii de depunere a declaraţiilor. Astfel, persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau entităţi asimilate angajatorului vor depune declaraţia unică prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România.

Potrivit ANAF, până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (dischetă, CD, stick).

De asemenea, ANAF precizează că depunerea online presupune achiziţionarea unui certificat electronic calificat şi înrolarea la organele fiscale. După data de 1 iulie, depunerea online devine obligatorie.

Procedura declaraţiei unice a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2011 prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 117 din 2010 pentru modificarea şi completarea legii 571 din 2003 privind Codul Fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar – fiscale şi prin hotărârea guvernului 1397 din 2011 privind conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, publicată în Monitorul Oficial în 31 decembrie 2010.

Sursa: NewsIn

Foto: http://www.geeaworld.ro