Târgul Internaţional pentru Agricultură, Industrie Alimentară şi Ambalaje AGRARIA, un real success


Discursul preşedintelui Camerei de Comerţ şi Industrie Cluj, ing. Ştefan Dimitriu, cu ocazia deschiderii oficiale a celei de-a 14-a ediţii a Târgului Internaţio nal AGRARIA
Stimaţi reprezantanţi ai mass mediei, Doamnelor şi Domnilor,
Vă urez “Bun Venit” la ediţia 2008 a Târgului Internaţional pentru Agricultură, IndustrieAlimentară si Ambalaje –AGRARIA. Înainte de a da curs alocuţiunii mele vă adresez rugămintea să păstrăm un moment de reculegere în memoria domnului HELMUTH SCHOTT părinte al acestor manifestări expoziţionale, plecat azi dintre noi.
VĂ MULŢUMESC!
Ajuns la a 14-a ediţie, târgul AGRARIA este cel mai important eveniment de acest gen din Transilvania. La această ediţie sunt prezenţi peste 300 de expozanţi, direct participanţi provenind dinAustria, Bulgaria, Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Olanda, România, Spania şi Ungaria care pe o suprafaţă netă de peste 9.000 mp expun celemaimoderne şi mai performante tehnologii, maşini şi utilaje, produse şi servicii specifice agriculturii. Interesul tot mai mare pentru modernizarea agriculturii româneşti face ca la această ediţie să participle un număr important de firme străine, oferind o gamă extrem de variată de maşini şi produse. Prezenţa Austriei, Germaniei şi Olandei cu standuri naţionale vine să demonstreze încă o dată sprijinul pe care aceste ţări îl acordă modernizării agriculturii româneşti, mai ales în această perioadă a integrării acesteia înmarea familie a agricultorilor dinUniunea Europeană. Sperăm ca şi alte ţări în afara celor prezente azi, să manifeste un interes tot mai crescut pentru piaţa ce s-a deschis modernizării şi dezvoltării agriculturii din România şi să participle în număr cât mai mare la ediţiile viitoare ale târgului AGRARIA.
Pentru că AGRARIA 14 se prezintă acum (20-24 mai 2008) un eveniment de primă mărime din provinciile României, eveniment care însumează întâlnirea a peste 300 de firme cărora li s-a pus la dispoziţie aproape 10.000 metri pătraţi de spaţii în aer liber şi în pavilioane toate având amprenta modernităţii şi a unei înzestrări specifice precum sala noua de conferinţe. Şi fiindcă aminteam de firme, se cuvine să subliniez o participare de mare notorietate precum standul DLG, adică Societetea germană pentru agricultură organizatoarea ea însăşi a celui mai mare târg de maşini agricole din lume AGRITEHNICA organizat din doi în doi ani, târg care de pildă în 2007 a găzduit aproape 2200 de expozanţi şi a fost vizitat de 340 de mii de oameni. Această firmă mai organizează la Hanovra şi târgul EUROTIER ca fiind cea mai reprezentativă manifestare expoziţională dedicată zootehniei. Dar să mai spunem că sunt prezente şi firme din Spania, din Ungaria şi chiar din Japonia. De altfel regăsim aici şi standuri din Bulgaria, Danemarca, Franţa, ca într-o reuniune cu ştacheta ridicată la nivelul cel mai de sus a experienţelor şi performanţelor fiecărui participant… Sunt atâtea şi atâtea aspecte tonifiante pentru vizitatorul clujean, toate determinând un profund sentiment de satisfacţie: Clujul şi-a regăsit o nouă dimensiune. Este ceea ce AGRARIA 14, graţie hărniciei şi inteligenţei personalului de la complexul expoziţional organizator – Expo Transilvania, secondat îndeaproape de acţionarul principal şi partenerul său de bază – Camera de Comerţ şi Industrie Cluj – a reuşit prin această ediţie să-i înalţe sigla pe un soclu care să determine un nou simbol pe stema municipiului Cluj Napoca:AGRARIA. Aceasta cu atâtmaimult cu cât însumând activitatea tuturor ediţiilor se obţine un bilanţ de zile mari: 12.600 de firme şi 1,5 milioane vizitatori, cifre amplificate de ceea ce sa întâmplat la ediţia actuală. Amploare dată şi de diversitatea programelor ca cel de acum: “Zilele fermei”, “Olanda-partener de încredere pentru creşterea vacilor de lapte”, “Zilele Germaniei” etc, inclusiv un Târg de Joburi pentru absolvenţii studenţiilor facultaţilor de profil. Prestigiu atestat şi de participarea oficială a Austriei şi Olandei la Târgul clujean, concurent din ce în ce mai serios al marilor târguri de la Hanovra, Leiptzig, Nürenberg etc, ceea ce m-a facut să-mi amintesc că în trecutul îndepărtat al Transilvaniei târgurile breslelor din Bistriţa le concurau serios pe cele din Lipsca. Privind zecile de maşini agricole moderne şi de mare eficienţă la dispoziţia fermierilor de azi, visam cu ochii deschişi la ziua în care tinerii ingineri agronomi sau medicii veterinari vor conduce ferme de mare productivitate şi mă gândeam că dacă nostalgia îl face pe ţăran, în general, bătrân şi neputincios de azi să-şi aminteasca de vremea când ara cu boii şi caii, nu însă fără bucuria ascunsă a unei viziuni ce-i putea arăta că cele 40 de milioane de tarlale au devenit trupuri întinse de terenuri fertile pe care mişunau aceste maşini văzute şi la AGRARIA 14. Sunt acestea fapte şi realizări care mi-au înaripat imaginaţia şi care mă fac să cred ceea ce spuneam la început că AGRARIA 14 atestă caracterul naţional al manifestărilor sale, făcând din Cluj-Napoca şi un centru autoritar ştiinţific al Transilvaniei în materie de târguri cu profil agro-alimentar şi -nu numai- sentiment de mândrie pe care clujenii îl pot afişa fără reţinere, aşa cum sunt mândrii azi de existenţa celor 9 universităţi sau a marilor firme internaţionale care şiau stabilit locaţia aici.

,