Referitor la declaraţiile unor reprezentanţi ANAF în mass-media, conform cărora în urma reorganizarii ANAF relaţia dintre Fisc şi contribuabili va fi afectată, aceştia fiind nevoiţi să se deplaseze la Direcţiile generale regionale în vederea îndeplinirii obligaţiilor sau a rezolvării problemelor apărute, ANAF face următoarele precizări:
„În urma reorganizării ANAF, în contextul regionalizării, administraţiile fiscale judeţene nu se desfiinţează şi nici nu renunţă la funcţiile suport pentru contribuabili, activitatea acestora, în relaţia cu contribuabilii, rămânând neschimbată.
Atribuţiile direcţiilor generale regionale vor fi de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene, preluând doar funcţiile suport necesare desfăşurării activităţii administraţiilor fiscale judeţene. Acestea din urmă îşi vor desfăşura activitatea în aceleaşi locaţii, relaţia cu contribuabilii rămânând neschimbată.
Reamintim că restructurarea ANAF reprezintă o precondiţie pentru implementarea „Proiectului de modernizare a administraţiei fiscale”, proiect pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială în valoare de 70 de milioane de euro în data de 8 mai 2013.
În acest context, în cadrul reorganizării, s-a avut în vedere, implementarea unei noi strategii de resurse umane şi simplificarea procesului decizional. Acest deziderat se va realiza, pe de o parte, prin realocarea personalului spre domeniile deficitare (antifraudă, inspecţie fiscală, IT, juridic) sau spre organele fiscale cu cel mai mare grad de încărcare şi, pe de altă parte, prin eliberarea din funcţie a celor care nu corespund din punct de vedere profesional şi al integrităţii. De asemenea, prin reducerea cu pana la 30% a funcţiilor de conducere se va accelera procesul decizional şi se vor realiza economii în vederea încadrării în fondurile bugetare alocate pentru cheltuielile de personal.”