Boagiu:Relaţia încordată a MTI cu Comisia Europeană a dus la absorbţia redusă a fondurilor europene


Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat joi că, în ultimii ani, relaţia ministerului cu Comisia Europeană a fost una încordată, care a condus la o absorbţie redusă a fondurilor europene pentru infrastructura mare de transporturi.

”Aşa cum am spus întotdeauna, autorităţile de la Bucureşti trebuie să abordeze relaţia cu Bruxelles-ul ca o problemă de politică internă care afectează direct cetăţenii români. Din păcate, în ultimii ani, relaţia Ministerului Transporturilor cu Comisia Europeană a fost puţin mai încordată, fapt care explică, într-o anumită măsură, şi rezultatele nesatisfăcătoare în absorbţia fondurilor europene pentru infrastructura mare de transporturi”, a declarat Anca Boagiu.

Anca Boagiu a discutat marţi şi miercuri, la Bruxelles, cu mai mulţi oficiali ai Comisiei Europene despre problemele cu care se confruntă România în procesul de absorbţie a fondurilor europene.

Ministrul transporturilor s-a întâlnit la Bruxelles cu comisarul european pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn, directorul în cadrul Directoratului General Politică Regională (DG Regio) Jean Marie Seyler şi cu responsabilii pentru România din cadrul aceluiaşi Directorat.

Pe parcursul acestor discuţii au fost evaluate proiectele aflate în derulare sau care urmează a fi aprobate de către Comisia Europeană în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transporturi (POS-T), examinându-se soluţii pentru urgentarea aprobării şi implementării acestora. Alte subiecte aflate pe agenda discuţiilor au vizat propunerile iniţiate de MTI în ceea ce priveşte exproprierile, dar şi întârzierile în procedurile de achiziţii publice datorate contestaţiilor care trenează în justiţie.

„Am convenit cu oficialii europeni să instituţionalizăm acest tip de dialog pentru a găsi împreună soluţiile care să deblocheze absorbţia fondurilor europene şi care să ofere României un nou impuls pentru a utiliza cât mai mult din cele 4,6 miliarde acordate de UE pe Programul Operaţional de Transporturi până în 2013. Pornim o cursă contra-cronometru în care sprijinul Comisiei Europene este esenţial”, a mai precizat Boagiu.

Ministrul Boagiu a convenit cu oficialii europeni ca, în perioada imediat următoare, resursele financiare ale MTI să fie dirijate cu prioritate către proiectele parte a Coridorului 4 Pan-European.

Totodată, s-a discutat despre situaţia programelor finanţate prin programul ISPA semnat în anul 2000 şi pentru care perioada de finanţare expiră la sfârşitul acestui an, existând riscul pierderii unei părţi din finanţarea ISPA în cazul proiectelor nefinalizate.

Discuţiile dintre reprezentanţii MTI şi responsabilii Comisiei Europene vor continua săptămâna viitoare, când o delegaţie a DG Regio va veni în România pentru a discuta o serie de aspecte tehnice în ceea ce priveşte proiectele finanţate din fonduri europene şi pentru a stabili un calendar al realizării obiectivelor.

Sursa: NewsIn

Foto: http://www.infotag.md